Sökning: "knowledge hiding"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden knowledge hiding.

  1. 1. Analys av platinaytor och platinatennytor under katalytisk etanoloxidation med röntgenfotoelektronspectroskopi

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik (MTM)

    Författare :Mats Viktor Löfstrand; [2023]
    Nyckelord :Pt3Sn; APXPS; Ethanol oxidation; Pt 111 ; Pt 223 ;

    Sammanfattning : Fuel cells are more efficient and cleaner than combustion engines. Ethanol as a fuel has a high energy density and is safer and easier to handle than hydrogen which is normally used in fuel cells. If efficient fuel cells on alcohol were available, they could be used for engines and power sources for electronics. LÄS MER

  2. 2. Balancing Interoperability and Data Sensitivity: A Design Science approach to building a zero-knowledge API for Healthcare Data

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Suranga Ruwan Sampath Gunawardana; [2023]
    Nyckelord :Design Science Research Methodology DSRM ; Application Programming Interfaces API ; Interoperability; Platform; Health care Context;

    Sammanfattning : The aim of the study was to develop a platform to monitor and evaluate care homes using heterogeneous data sources for a French startup company. The study found that there was no current system to supervise healthcare resources in these facilities with live data. LÄS MER

  3. 3. Implementeringens förutsättningar och utmaningar inom äldreomsorgen : En kvalitativ studie inriktad på hbtqi-frågor inom äldreomsorgen i Kalmar kommun

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Ebba Törnkrantz; Sara Franzén; [2023]
    Nyckelord :Kalmar municipality; implementation; lgbtqi-action plan; lgbtqi; elderly care; treatment; equal care; Kalmar kommun; implementering; hbtqi-handlingsplan; hbtqi; äldreomsorg; bemötande; jämlik vård;

    Sammanfattning : This is a qualitative study about Kalmar municipality. The purpose of the studyis to problematize Kalmar municipality's organizational and political conditions for the implementation of lgbtqi issues in elderly care. This problematization means to draw attention to whether older lgbtqi people in elderly care receive equal care and good treatment. LÄS MER

  4. 4. Vad är det egentligen som gömmer sig i mörkret? : En studie om i vilken grad äldre internetanvändare kan identifiera dark patterns på e-handelsplatser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Daniela Stoica; Alexandra Johansson; Lina Linder; [2022]
    Nyckelord :Dark patterns; e-handel; äldre internetanvändare; vilseledande design; UX; HCI;

    Sammanfattning : This study examines the extent of which older internet users can identify dark patterns in e-commerce sites. The purpose of this is to understand which types of dark patterns that older people 55+ can identify to which degree after receiving adequate knowledge about the subject of deceptive design and specifically dark patterns, and also if there is any connection between the results and factors such as demographic differences and the communicative nature of each dark pattern. LÄS MER

  5. 5. Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Madeliene Hedin; Selicia Strindlund; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Social media marketing; Credibility; Brand attitude; Brand awareness; Purchase intention; Opinion leadership; Influencer marketing; Social media marketing; Trovärdighet; Varumärkesattityd; Varumärkeskännedom; Köpintention; Opinionsledarskap;

    Sammanfattning : Titel: Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention utifrån trovärdighetsfaktorer, opinionsledarskap, follower/followee-ratio och sympati Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi Författare: Madeliene Hedin & Selicia Strindlund Handledare: Jonas Kågström & Martin Ahlenius Examinator: Lars-Johan Åge Datum: 2022 - Maj Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur influencers trovärdighet påverkar konsumenters köpintention. Mer specifikt undersöks huruvida konsumenters attityd mot influencers påverkas utifrån follower/followee ratio, trovärdighetsfaktorer (trovärdighet, expertis och attraktivitet), opinionsledarskap samt sympati. LÄS MER