Sökning: "kommunikation mellan ungdomar och vuxna"

Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade orden kommunikation mellan ungdomar och vuxna.

  1. 16. En ny kanal för att nå en ny generation vuxna? : En studie om att skapa relationer mellan banker och segmentet unga vuxna med Internet som kommunikationskanal

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Catrin Liedberg; Ida Koolmeister; [2007]
    Nyckelord :segmentation; banking; Internet; young adults; relationship marketing; CRM; positioning; segmentering; banker; Internet; unga vuxna; relationsmarknadsföring; CRM; positioning;

    Sammanfattning : Internet har under de senaste åren blivit en starkare kanal för kommunikation som ökat explosionsartat och även öppnat upp nya kommunikationsvägar för bankerna. Kunder som tidigare varit svåra att bygga upp en relation med kan idag bli nåbara på ett enklare sätt med hjälp av den nya kanalen. LÄS MER

  2. 17. Unga vuxna - och deras tankar om framtiden, Young adults - and their thoughts considering the future

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Eva Jerkstrand; Katarina von Essen; [2006]
    Nyckelord :den förlängda ungdomstiden; framtiden; högskolestuderande; unga vuxna; ungdom;

    Sammanfattning : Syftet med denna C-uppsats var att ta reda på hur högskolestuderande upplever sin situation och vilka tankar de har om frågor som rör framtiden. För att ta reda på detta genomförde vi en enkätundersökning på K3, Konst, kultur och kommunikation, Malmö högskola under våren 2006. LÄS MER

  3. 18. Skål för folkhälsan : en kvalitativ studie av alkoholkampanjer från 1980-tal till 2000-tal

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Karin Stigbahr; [2002]
    Nyckelord :Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte : Syftet med uppsatsen är att se hur alkoholkampanjer riktade till unga i åldern 13 till 25 har förändrats genom en semiotisk analys med fokus på kampanjernas budskap. Problem: Har alkoholkampanjer riktade till ungdomar förändrats sedan 80-talet, och i så fall hur? Hur och var försöker man nå målgruppen? Hur är budskapet utformat, använder sig sändaren av några övertalningsstrategier? Hur skiljer sig kampanjerna åt? Finns det några likheter? Metod : Uppsatsen bygger på en innehållsanalys av sex alkoholkampanjer som riktar sig till unga mellan 13 till 25 år. LÄS MER