Sökning: "konsumentbeteenden"

Visar resultat 21 - 25 av 73 uppsatser innehållade ordet konsumentbeteenden.

  1. 21. Hur konsumenter ser på att prova kläder genom augmented reality : En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever klädprovning genom mobile augmented reality

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Emelyn Celis; Alicia Edberg; [2022]
    Nyckelord :Augmented reality AR ; Mobile augmented reality MAR ; Mobile phone; Application; Virtual and Experience; Augmented reality AR ; Mobile augmented reality MAR ; Mobiltelefon; Applikation; Virtuell och Upplevelse;

    Sammanfattning : Augmented reality has in recent years become a topic that’s frequently discussed among business managers and marketing practitioners, due to the findings that support the technology's ability to influence consumer behavior. The technology is offering consumers exceedingly product information, a pleasurable shopping experience and a greater interactive interface. LÄS MER

  2. 22. Faktorer som påverkar investeringsvilja inom svensk logistik : En kvalitativ studie om investering, framtidsutsikter och e-handel

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsvetenskap

    Författare :Carl Jensen; Axel Jersenius; [2022]
    Nyckelord :Logistics; Investment; E-commerce; Logistik; Investeringsvilja; Investering; E-handel;

    Sammanfattning : Studien syftar till att utveckla förståelsen för hur det svenska logistiksegmentet ser ut idag, samt hur det kan komma att utveckla sig. Faktorer som påverkar investeringsvilja, hur investeringsvolymen kommer att utveckla sig och e-handelns påverkan på detta, undersöks. LÄS MER

  3. 23. Framtidens dagligvaruhandel : En studie om förändring och hur butiken ska framtidssäkras.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :August Härenstam; Oscar Ahl; Jakob Lönn; [2022]
    Nyckelord :Business model; organizational learning; future; prime mover; crane; reframing; rebundling; change; technology.; Affärsmodell; organisatorisk lärande; framtid; prime mover; lyftkran; avbuntning och ombuntning; förändring; teknik.;

    Sammanfattning : Dagligvaruhandeln har förändrats genom åren, idag är branschen något helt annat än för 80 årsedan och detta är till stor del med hjälp av digitalisering. Det empiriska materialet för dennastudie är hämtat från ICA Maxi Stormarknad Växjö och ICA Gruppen. LÄS MER

  4. 24. Den digitala bilaffären : en fallstudie om digitalisering bland bilåterförsäljare i Sverige

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Rasmus Kristoffersson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I fordonsbranschen pågår en förändring av den 120-åriga försäljningsmodell som lagt grunden för en bilhandlarstruktur som idag finns etablerad över hela världen. Det finns skarpa indikationer på att fordonsbranschen med fokus på återförsäljarleden har påbörjat en digitalisering som innebär att rollen för de traditionella bilåterförsäljarna står inför en betydande förändring. LÄS MER

  5. 25. Köp av livsmedel på nätet: En studie om adoptionsprocessen och impulsköp

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Karim Ben Hadj Rebai; Sebastian Frykberg; [2022]
    Nyckelord :Promotion; Consumer behavior; Impulse buying behavior; Adoption process; Situational factors; Grocery shopping online; Promotion; Konsumentbeteende; Impulsköpbeteende; Adoptionsprocessen; Situationsfaktorer; Matinköp online;

    Sammanfattning : Introduction – Shopping groceries online has had an explosive growth in relation with Covid-19 pandemic, where consumers have been restricted and has had to re-prioritize how and where they shop, which has forced new habits and consumer behaviors. Grocery stores are constantly trying to influence consumers’ buying behaviors through a number of different promotional tools to get a response from consumers. LÄS MER