Sökning: "kreatörer"

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade ordet kreatörer.

  1. 1. "Där det finns sexualiserade kvinnor kommer det alltid att finnas kåta män" : - En tematisk analys av medias framställning av OnlyFans

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för socialt arbete

    Författare :Josefine Eriksson; Johanna Christians; [2023]
    Nyckelord :OnlyFans; media; thematic analysis; children; social work; OnlyFans; media; tematisk analys; barn; socialt arbete;

    Sammanfattning : OnlyFans is a relatively new digital platform where fans subscribe to content that a creator publishes. Everything from food recipes to workouts is published, but the platform is best known for its content of sexual material. There are currently a limited number of evidence-based studies regarding OnlyFans. LÄS MER

  2. 2. Kreatörers acceptans av decentraliserade musikplattformar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem

    Författare :Isak Hedlund; Adrian Lundström Brignoli; [2023]
    Nyckelord :TAM; Creator; Web3; Blockchain; Decentralization; Music plattform; PLS-regression; Usefulness; Perceived ease of use; Perceived usefulness;

    Sammanfattning : Streaming blir dagligen en allt mer populär form av musikkonsumtion. Denna typ av medium har gjort det allt mer enkelt för individer att lyssna på musik. Diskussioner om de villkor som kreatörerna som bidrar med värde till dessa medium påpekar dock tuffa arbetsförhållanden. LÄS MER

  3. 3. From Support to Disruption : Highlighting the discrepancy between user needs, current AI offerings and research focus for professional video creators, a situated user study.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sietse van den Nieuwenhuijzen; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Video Production; User-Centered Design; AI Ethics; Generative AI; Artificiell Intelligens; Videoproduktion; Användarcentrerad Design; AI-etik; Generativ AI;

    Sammanfattning : Artificial intelligence (AI) has the potential to transform various industries, including the creative industry [1]. The potential disruption is facilitated by technology-driven products, with these products it is increasingly important to keep user goals, behaviour and needs at the centre during the development and designing phase. LÄS MER

  4. 4. Analys av de populäraste typerna av bilder på Artstations trendingflöde inom miljö- och bakgrundsdesign : En empirisk kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Julia Levin; Evelina Oskarsson; [2023]
    Nyckelord :Digitala plattformar; bildkonst;

    Sammanfattning : Under senare år har digitala plattformar inom bildkonst på internet blivit allt vanligare och ses idag som ett uttrycksfullt medel för kreatörer, som är intresserade av att publicera sina verk digitalt. Artstation är en av dessa och är en mycket populär digital plattform som inriktar sig inom bildkonst som omfattar videospel, film samt underhållning. LÄS MER

  5. 5. “Judge my Spotify” : A user-centred design study exploring content creator mindsets, behaviours and motivations for music sharing on TikTok

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Adrian Bucka; [2023]
    Nyckelord :Content Analysis; Semi-structured Interviews; Motivation for Music Sharing; Content Creator Mindsets; Design Implications for Music Sharing on TikTok;

    Sammanfattning : The rise of TikTok has revolutionised our interaction with music on social media, altering how we discover and share songs. Artists recognise TikTok's potential as a launchpad for their careers, while music streaming platforms have embraced user-generated content and introduced features for incorporating music into online sharing. LÄS MER