Sökning: "kunder och hållbarhetsrapportering"

Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade orden kunder och hållbarhetsrapportering.

  1. 16. Kommunikation från Banker till Intressenter : Ett och Samma Språk?

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Linnéa Karlsson; Johanna Ljungblad; [2013]
    Nyckelord :Kommunikation; Hållbarhet; Intressentteorin; Svenska Bankbranschen;

    Sammanfattning : Under det årliga mötet för World Economic Forum (2013) uppmärksammades oron kring att framförallt banker har en brist i förtroendet. Enligt Valdivia (2012) är kommunikation viktigt för att återuppbygga detta förtroende. LÄS MER

  2. 17. Användandet av Hållbarhetsrapporter - En studie ur två perspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Gruber; Jacob Svärdell; [2011]
    Nyckelord :Management of enterprises; GRI; Drivkrafter; Förväntningsgap; Hållbarhetsrapportering; Intressentteorin; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Debatten om hållbarhetsrapporter är fortfarande livlig. Allt fler företag väljer att släppa en hållbarhetsrapport och fokus på miljö frågor får allt större betydelse. LÄS MER

  3. 18. CSR : Att redovisa med hjärna och hjärta?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jonas Didrik ; Andreas Flemström; [2009]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; Intressenter; Global Reporting Initiative;

    Sammanfattning :   Världen idag blir alltmer globaliserad och öppen, vilket medför att betydelsen växer för företag att vårda och förvalta företagets varumärke och identitet. Ett sätt att göra detta på och som har fått stor spridning på senare år är Corporate Social Responsibility (CSR), vilket kan beskrivas som bidragande till hållbarutveckling genom socialt-, miljömässigt- och ekonomisktansvarstagande. LÄS MER