Sökning: "kundportal"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet kundportal.

  1. 1. Processförbättringar inom försäkringsbranschen via en digital kundportal : En fallstudie på ett försäkringsbolags skadeprocess

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Sofia Söderberg; [2021]
    Nyckelord :Process improvements; BPI; digital customer portal; lead times; automation; bottlenecks; quality assurance of information; value creation; Processförbättringar; BPI; digital kundportal; ledtider; automatisering; flaskhalsar; kvalitetssäkring av information; värdeskapande;

    Sammanfattning : Business Process Improvement (BPI) is a challenge for most companies facing challenges in finding temporary solutions to immediate problems. An increased intertwining between the digital and the physical world leads to new ways of customer interaction. LÄS MER

  2. 2. Designing a Digital Customer Portal for BDX Företagen AB : A User-friendly Web Application Interface

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Karin Östman; [2021]
    Nyckelord :Industrial design engineering; activity-centered design; user experience; interface design; Teknisk design; aktivitetscentrerad design; användarupplevelse; gränssnittsdesign;

    Sammanfattning : The complexity in the construction industry with multiple stakeholdersinvolved during a project create a demand for good communication. Theinformation channel between contractor and customer with relevant andupdated information is important for success in a project. LÄS MER

  3. 3. Digitalisering av en följesedelsprocess : En intervjustudie i betongindustrin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Rafel Oda; [2021]
    Nyckelord :Användarkrav; användarmotstånd; digitala följesedlar; digitalisering; digitalisering av affärsprocesser; mjukvaruutveckling; systemanalys;

    Sammanfattning : Bakgrund. Digitalisering leder till högre effektivitet och lyhördhet i logistik. Det medför potentiella fördelar som förbättrad tillgänglighet, vilket innebär omedelbar tillgång till information oberoende av tid eller avstånd till informationskällan, och mer flexibilitet i hantering av information. LÄS MER

  4. 4. Kundportal

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Martin Karelius; [2019]
    Nyckelord :ASPNET; C#; Portal; Middleware; SQL;

    Sammanfattning : Dynamic Precision is a company in Herrljunga focused on electronics. A branch of Dynamic Precision is repairs of electronic equipment from third party companies and they send electronic equipment from their end-customers to Dynamic Precision that repair the units and then return them, usually direct to the end-customer. LÄS MER

  5. 5. Tjänstebaserad Business Intelligence med Power BI i en webbapplikation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Sigrid Österling Sicking; Vidar Hegna Tengstål; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Business Intelligence handlar om att verksamheter och företag, med hjälp av verktyg och applikationer, ska kunna analysera och visualisera data och information för att sedan med hjälp av denna information kunna fatta verksamhetsnyttiga beslut. Företaget QBIM i Karlstad arbetar med att leverera tjänstebaserad Business Intelligence till kunder i många olika branscher. LÄS MER