Sökning: "kvalitét hos kunden"

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden kvalitét hos kunden.

  1. 1. Mellan himmel och jord,var befinner sig kunden? : En undersökning om kunders förtroende till On-Premise- och SaaS-system

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elvis Ekman; Sandra Anté; [2024]
    Nyckelord :Software as a Service SaaS ; On-Premise; förtroende; affärssystem;

    Sammanfattning : Implementering av affärssystem inom verksamheter kan ge många fördelar, exempelvis effektivisering och automatisering. Hur systemet levereras till kunden kan påverka förtroendet hos kunden. LÄS MER

  2. 2. ONLINE KUNDRECENSIONERS PÅVERKAN PÅ KONSUMENTERS KÖPINTENTION INOM HOTELLBRANSCHEN : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alexandra Eklund; Emma Lundström; Emma Sahlberg; [2023]
    Nyckelord :Online kundrecensioner; köpintention; hotellbranschen; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka i vilken utsträckning konsumenter inom hotellbranschen påverkas av konsumentrecensioner online, och vilka faktorer som haft inverkan på i vilken utsträckning konsumenter var mottagliga för kundrecensioner. Faktorer som kvantiteten och kvalitet på recensioner, recensionens plattform, om recensionen var positiv eller negativ, varumärkeskännedom och tidens relevans. LÄS MER

  3. 3. Att skapa nära relationer i digital bank - en intervjustudie av bankrådgivare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Victoria Malm; [2022]
    Nyckelord :Digitalisering; rådgivningsmöte; social relation; känslor.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Internationellt sett så ligger Sverige i framkant i digitaliseringen, där banksektorn drivs av, förutom den tekniska utvecklingen, kundernas förändrade beteende att vilja nå olika tjänster i fler kanaler. Men behovet av den mänskliga sociala relationen kvarstår i de digitala mötena mellan bankkund och rådgivare. LÄS MER

  4. 4. Kunden i en ideell organisation : En fallstudie hos Riksförbundet Sveriges 4H som belyser problematiken med kunddefinierat kvalitetsarbete i ideella organisationer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper; Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Hedda Påhlsson; [2022]
    Nyckelord :customer; non-profit organisation; quality; quality management; total quality management; ideell organisation; kvalitet; kvalitetsarbete; kund; offensiv kvalitetsutveckling;

    Sammanfattning : Within the study area for Industrial Technology, there are Quality studies. The concepts of quality and customer are common in these studies of organizations, and the concepts are interconnected since quality is defined as customer satisfaction. LÄS MER

  5. 5. Kunden i en ideell organisation : En fallstudie hos Riksförbundet Sveriges 4H som belyser problematiken med kunddefinierat kvalitetsarbete i ideella organisationer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Hedda Påhlsson; [2022]
    Nyckelord :customer; non-profit organisation; quality; quality management; total quality management; ideell organisation; kvalitet; kvalitetsarbete; kund; offensiv kvalitetsutveckling;

    Sammanfattning : Within the study area for Industrial Technology, there are Quality studies. The concepts of quality and customer are common in these studies of organizations, and the concepts are interconnected since quality is defined as customer satisfaction. LÄS MER