Sökning: "kvantitativ undersökning elever"
Visar resultat 41 - 45 av 416 uppsatser innehållade orden kvantitativ undersökning elever.
41. Ungdomars fysiska aktivitetsnivå och upplevd psykisk hälsa : En kvantitativ undersökning mellan elever på ett idrottsgymnasium och ett studieinriktat gymnasium
L2-uppsats,Sammanfattning : Denna studie avser att mäta ungdomars psykiska hälsa i förhållande till deras fysiska aktivitetsnivå. I studien deltog 92 ungdomar från två olika gymnasier, ett studieinriktat gymnasium och ett idrottsgymnasium. LÄS MER
42. När verkligheten knackar på – släpper vi in den? : En kvantitativ undersökning i hur och varför geografilärare använder medier i sin undervisning
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Geografiämnets komplexa sammansättning gör att det vidrör många aspekter av våra liv och för att detta ska avspeglas i geografiundervisningen måste särskild uppmärksamhet riktas mot livet utanför klassrummet och hur det kan plockas in i undervisningen. Denna studie syftar därför till att undersöka hur och varför geografilärare använder sig av medier i undervisningen. LÄS MER
43. Samband mellan senaste lunchställe och kostkvalitet, spenderade pengar, socioekonomiska position eller kön för gymnasieelever : En kvantitativ undersökning av gymnasieelever med lunchbetalmedel istället för skolmatsal
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Flera svenska gymnasieskolor ger eleverna ett lunchbetalmedel giltigt hos utvaldamatåterförsäljare, istället för att servera lunch i skolmatsal. Kunskap saknas om antaletelever som omfattas av systemet och dess eventuella påverkan på dem. LÄS MER
44. Spelifierad matematikundervisning i årskurs 4-6 : En kvantitativ undersökning av lärares erfarenheter med spel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för matematik och ämnesdidaktikSammanfattning : Denna studie har undersökt hur ofta spel används i matematikundervisning, vilka motiv lärare kan ha för att använda spel som undervisningsaktivitet samt hur lärarna uppfattar att eleverna påverkas av inkluderingen av spel. Den tidigare forskningen visar att spel kan vara ett motiverande pedagogiskt verktyg och på grund av att spel ofta förekommer i digital form kopplas dess användning till innehållet i läroplanen. LÄS MER
45. Distansundervisning och Coronapandemin : Distansundervisningens påverkan på elevers upplevda delaktighet i skolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Denna uppsats undersöker om distansundervisningen under Coronapandemin har påverkat elevers upplevda delaktighet i skolan. Studien utfördes för att ta reda på om elever anser att pandemin påverkat deras möjligheter till att ta del av de delaktighetsaspekterna specialpedagogiska skolmyndigheten anser krävas för en bra och givande skolgång. LÄS MER