Sökning: "progressivism"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade ordet progressivism.

  1. 1. I de lärdas rum : En kvalitativ textanalys av hur kulturaktörer representeras i Dagens Nyheter Kultur

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Bergman Magnus; Antman Debels Måns; [2022]
    Nyckelord :Bourdieu; Habitus; Semiotik; Myter; Binära motsatsförhållanden; Klass;

    Sammanfattning : In 2020, The Swedish government agency SCB presented a report that examined the educational and social background of admitted students at university level arts- and culture programmes in Sweden. Results showed that 79 percent of those admitted during the period 2015-2019 had parents with post-secondary backgrounds. LÄS MER

  2. 2. När verkligheten knackar på – släpper vi in den? : En kvantitativ undersökning i hur och varför geografilärare använder medier i sin undervisning

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Madelene Sjödén; [2021]
    Nyckelord :Digitalization; geography teaching; media; media literacy; progressivism; Digitalisering; geografiundervisningen; medier; medialitteracitet; progressivism;

    Sammanfattning : Geografiämnets komplexa sammansättning gör att det vidrör många aspekter av våra liv och för att detta ska avspeglas i geografiundervisningen måste särskild uppmärksamhet riktas mot livet utanför klassrummet och hur det kan plockas in i undervisningen. Denna studie syftar därför till att undersöka hur och varför geografilärare använder sig av medier i undervisningen. LÄS MER

  3. 3. Skit i boken! Var ÄR lupparna? : En fenomenografisk studie om pedagogers uppfattningar av utomhuspedagogik

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Emma Arildsson; Anna Viberg Jonsson; [2021]
    Nyckelord :Preschool; outdoor pedagogy; teachers’ perception; outdoor teaching; Förskola; utomhuspedagogik; pedagogers uppfattningar; lärande utomhus;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to analyze how preschool teachers in seven preschools from different pedagogical perspectives in Sweden think about outdoor pedagogy and whether their perspectives influence their work and how they teach. Three research questions have been formulated in order to investigate the purpose: What are the pedagogues’ perceptions of outdoor pedagogy? What are the pedagogues’ perceptions of the differences between teaching indoors and outdoors? What are the pedagogues’ main perceptions of outdoor teaching?  A qualitative method has been used in this study, the data were collected through interviews and observations using a phenomenographical approach. LÄS MER

  4. 4. Resonera mera! : En studie om resonemangsförmågans kvantitativa och kvalitativa betydelse i samhällskunskap för år 4-6, från Lgr 62 till Lgr 11

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Carin Christoffersson; [2020]
    Nyckelord :reason; reasoning; curriculum philosophie; progressivism; essentialism; reconstructivism; civics education for grades 4-6; resonera; resonemang; läroplansfilosofi; progressivism; essentialism; rekonstruktivism; samhällskunskap för år 4-6.;

    Sammanfattning : Although the words reasoning or being able to reason appear 480 times in today's curriculum Lgr 11, there are no explanations and justifications why students should learn and be assessed based on the knowledge requirements in their ability to reason. This paper examines how this can be found, mainly in the syllabus in civics education for grades 4-6, and whether the relevance of reasoning has been similar in previous curricula from 1962 to the present day. LÄS MER

  5. 5. När stormen kom till Stockholm: Europatanken i svensk pressdebatt under revolutionsåret 1848

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Historia

    Författare :Carl-Vincent Reimers; [2020]
    Nyckelord :revolutionsåret 1848; europeisering; nationalisering; modern politisk historia; presshistoria; mediehistoria; europeisk historia; europeisk identitet; gestaltningsteori; Jean-Baptiste Duroselle; Aftonbladet; Svenska Minerva; Dagligt Allehanda; History and Archaeology;

    Sammanfattning : Around the 150th anniversary in 1998, historical research showed new interest for the wave of revolutions that swept across Europe in 1848. This research focused on providing a new European frame of interpretation for the events in 1848, questioning the exclusive national historiographical traditions of European history, a field of study already formed by the works of Jean-Baptiste Duroselle in 1990. LÄS MER