Sökning: "lärande sociologi"
Visar resultat 1 - 5 av 87 uppsatser innehållade orden lärande sociologi.
1. FÖRUTSÄTTNINGAR OCH HINDER FÖR EN LÄRANDE ORGANISATION - En kvalitativ studie av ett industriföretag
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : The manufacturing industry faces major challenges where rapid technological development with increased digitization and robotization affects the companies' environment as well as their internal processes. To create environments where both technology and personnel can develop, understanding of working conditions in today's industrial companies and what the conditions for change look like, is needed. LÄS MER
2. VAD BEHÖVER MEDARBETARNA FÖR ATT KUNNA SÄTTA FOTEN I KUNDENS SKOR? - En kvalitativ fallstudie om medarbetares förutsättningar för att skapa kundvärde
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med fallstudien är att utvärdera och analysera vilka förutsättningar som finns för att medarbetarna ska kunna skapa kundvärde och förmedla en god kundresa. Teori: Studien utgår ifrån ett programteoretiskt perspektiv och består av teorier som medarbetarskapshjulet och den lärande organisationens fem discipliner. LÄS MER
3. Hur lärare motiverar elever till lärande
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Ett av skolans uppdrag är att ge alla elever en bred likvärdig utbildning. Elevers olika förutsättningar och förmågor ska ligga till grund för hur verksamheten bedrivs. Det är lärarens uppgift att kartlägga och skapa en lärmiljö där eleven ges de bästa möjligheterna att växa och utvecklas. LÄS MER
4. Formativ bedömning- ett pedagogiskt verktyg för att utveckla matematikundervisning i årskurs 4–6 ur ett lärarperspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka hur lärare på mellanstadiet arbetar med informationen från formativ bedömning i matematikämnet. Vi vill undersöka hur lärare samlar in information för elevers lärande samt hur dess information används för att utforma undervisningen, så att elevens kunskaper i matematik utvecklas. LÄS MER
5. NÄRVARANDE, UNDVIKANDE, UTVECKLANDE - Konflikthanterande ledares strategier
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med studien är att bidra till en djupare förståelse för vad det är som gör att ledare antingen själva tar tag i en konflikt och hanterar den alternativt inte tar tag i den, utan lämnar den till medarbetarna själva att hantera. Analys görs genom att utvärdera hur ledarna i studien rör sig inom the managerial grid model, och på så sätt kan också ett bidrag till ökad förståelse för själva modellen ges. LÄS MER