Sökning: "lärare och ikt"

Visar resultat 16 - 20 av 357 uppsatser innehållade orden lärare och ikt.

  1. 16. IKT i undervisning : Utmaningar och möjligheter för inkludering i idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Marcus Abrahamsson; [2022]
    Nyckelord :Inkludering; TPACK; IKT; Idrott och hälsa;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur gymnasielärare i idrott och hälsa arbetar med digitala verktyg och vilka utmaningar och möjligheter detta skapar för inkluderingsarbetet. Studien genomfördes genom semistrukturerade intervjuer med 7 lärare, varav en lärare deltog genom att svara på några av frågorna över e-mejl. LÄS MER

  2. 17. Digitala verktyg i matematikundervisningen : En kvalitativ studie om grundskollärares användning av digitala verktyg i matematikundervisningen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för matematik och ämnesdidaktik

    Författare :Maxine Björkholm; [2022]
    Nyckelord :Digitalisering; IKT; digital kompetens; mathematics learning; primary school;

    Sammanfattning : Dagens samhälle är väldigt digitaliserat och i skolans styrdokument framgår det tydligt hur viktigt det är att elever får möjlighet att arbete med digitala verktyg. Även tidigare forskning visar att informations- och kommunikationsteknik behöver integreras i utbildningssituationer för att bilda samhällsmedborgare som kan leva och verka i ett globaliserat informationssamhälle. LÄS MER

  3. 18. DIGITALA VERKTYG I FRITIDSHEM : Pedagogernas uppfattning kring användandet av de digitala verktygen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Isak Broström; Jakob Sandin; [2022]
    Nyckelord :Digitala verktyg; Grundlärare i fritidshem; IKT;

    Sammanfattning : I den här rapporten undersöker vi pedagogers uppfattning om användandet av digitala verktyg i fritidshem. I bakgrunden av rapporten ges en återblick av fritidshemmets utveckling samt beskrivs också digitala verktygs plats i fritidshem kopplat till läroplanen. LÄS MER

  4. 19. Lärares uppfattning om användning av digitala verktyg i matematik- och teknikundervisning på högstadiet

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Smyrna Trad; John Trad; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Samhället utvecklas hela tiden och därmed bör skolansverksamhet följa denna utveckling. Allt blir digitaliserat omkring oss och ungdomar växer upp i en värld där det används                      i nästan alla yrken. LÄS MER

  5. 20. En kvalitativ studie om hur IKT kan implementeras i skolan utifrån gymnasielärares perspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Moa Norberg; Victor Svensson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det pågår en digitalisering av samhället, vilken inte minst är märkbart i skolväsendet. I och med Sveriges digitaliseringsstrategi har informations- och kommunikationsteknik (IKT) intagit en alltmer central roll i läroplanen. Denna förändring påverkar hur lärare organiserar sitt arbete och därmed hur lärandemiljön utformas och skapas. LÄS MER