Sökning: "lärarens metoder"

Visar resultat 21 - 25 av 390 uppsatser innehållade orden lärarens metoder.

  1. 21. Vem undervisar? Läraren ellerläroböckerna?Who is teaching? : The teacher or the textbooks?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :aya Ghali; [2023]
    Nyckelord :Nyckelord: Matematikundervisning; undervisningsmetoder; läroböcker; prestationsförmåga; intresse; tidiga skolår; lärarroll; Skolverket; forskning; alternativa metoder;

    Sammanfattning : Elevernas presentationer i matematikämnet visar ett konsekvent samband med deras intresse. Enökad användning av matematikböcker i undervisningen har observerats, där lärarhandboken ärmer tillgänglig. LÄS MER

  2. 22. Verktyg och återkoppling i samklang : En studie om lärarens roll i arrangering och komposition på gymnasiet

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Carl Asker; [2023]
    Nyckelord :Kompositionsundervisning; formativ bedömning; musikalisk förståelse; hermeneutik;

    Sammanfattning : Studien handlar om att undersöka lärarens roll i arrangering och komposition i gymnasieskolan. Genom fyra semistrukturerade intervjuer med musiklärare strävar studien efter att beskriva och tydliggöra lärarens arbete med elevernas skapandeprocesser, hur de använder formativ bedömning, vilka verktyg de har till sin hjälp och hur de resonerar kring musikalisk förståelse. LÄS MER

  3. 23. Lärares syn på hur en god läsundervisning etableras. : En kvalitativ studie om lärares kunskap & metoder för att lära barn i förskoleklass och årskurs 1 att läsa.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Sara Karlbom; [2023]
    Nyckelord :Learning to read. Reading instructions; reading learning methods; synthetic methods; analytical methods; Läsinlärning; läsundervisning; läsinlärningsmetoder; syntetiska metoder; analytiska metoder;

    Sammanfattning : Att lära sig läsa är en väsentlig del i dagens skola och samhälle. Därför läggs mycket fokus på just läsundervisning i de tidiga åren. Lärares kunskap och didaktik har stor betydelse för att främja elevernas läsinlärning. LÄS MER

  4. 24. Lärarens erfarenheter av studiero : Genom intervjuer undersöks vilka metoder som används samt vilka ramfaktorer som behövs för att uppnå studiero

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Ava Said; Anna-Linnea Svensson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 25. En kvalitativ studie om pedagogiska resurser. : Mötet med diagnoser i en klassrumsmiljö.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Paula Forsberg; Zeinab Fakhro; [2023]
    Nyckelord :ADHD; classroom environment; pedagogics; student; teacher; ADHD; elever; lärare; klassrumsmiljö; pedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka pedagogiska resurser som är möjliggörande för ett lärande i en klassrumsmiljö. Lärarens kunskap samt erfarenhet när det kommer till pedagogiskt arbete med diagnoser, vad har det för avgörande roll i elevens mottaglighet? Därav blir frågan vilka metoder och strategier som används i deras dagliga arbetsroll. LÄS MER