Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 1615 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Exploring Automated Early Problem Identification Based on Diagnostic Trouble Codes

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Mathias Forsman; Yihan Yang; [2024-03-05]
    Nyckelord :Automotive Industry; Early Problem Identification; Diagnostic Trouble Code; Case Study; Laboratory Experiment ; Machine Learning; Linear Regression; K-means Clustering;

    Sammanfattning : In the current automotive industry, problem identification is a reactive process. It starts when the customer experiences a vehicle problem and goes to the workshop. Subsequently, all the problem-related data will be collected from the workshop and forwarded to the vehicle manufacturer. LÄS MER

  2. 2. "The Uphill AI Contract Challenge The Intra-Active Task: Reimagining Contracts"

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Filip Seiborg Wikström; [2024-02-16]
    Nyckelord :AI; Contract Law; New Materialism; Karen Barad; Intra-Action; Spacetimemattering; Ethico-Onto-Epistem-Ology; Cartesian-Newtonian paradigms; Antimethodology; Agency; Machine Learning;

    Sammanfattning : The traditional contract theories are insufficient to handle the challenges Artificial Intelligence (AI) is currently causing and will continue to cause to contract law. These challenges involve problems concerning the subject/object divide, agency, the embedding of legal code into interactive programming code, and ethical aspects concerning the transfer of power away from lawyers. LÄS MER

  3. 3. Gender Equality in the English Classroom : Teachers’ Attitudes Toward Incorporating Gender Equality in Their Teaching of Upper Secondary School English

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Johanna Ly; [2024]
    Nyckelord :Teachers; upper secondary school; EFL; group work; cooperative learning;

    Sammanfattning : The aim of this study is to attain a deeper understanding of how English teachers approach the incorporation of gender equality in their English teaching, and the challenges and successes encountered in their pedagogical method. The study takes a qualitative approach, where the research examines the attitudes, teaching strategies and practical experiences of English teachers through semi-structured interviews. LÄS MER

  4. 4. Fotbollens potentiella fördelar i Idrott och Hälsa : En kvalitativ undersökning av användningen av fotboll i idrottsundervisningen

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Babak Nikseresht; Joakim Kupari; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka och bidra till en ökad förståelse för hur lärare i idrott och hälsa ser på användandet av fotboll i undervisningen och dess påverkan på ungdomars personliga utveckling, samt diskutera hur denna förståelse kan vara relevant för lärarprofessionen. Utifrån studiens syfte besvaras följande forskningsfrågor: Hur ser lärare påanvändandet av fotboll inom ämnet idrott och hälsa? Samt på vilka sätt anser lärare att fotbollsom vald aktivitet i idrott och hälsa kan påverka ungdomars personliga utveckling? Metodvalet för denna studie utgår från en kvalitativ ansats. LÄS MER

  5. 5. The Impact of Collaborative Learning on Motivation and Speaking Anxiety in the Young EFL Classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Maria Amini; Helin Bicen; [2024]
    Nyckelord :English as a Foreign Language; Collaborative learning; motivation; anxiety; speaking anxiety; learning motivation; primary school;

    Sammanfattning : This study explores the influence of collaborative learning on motivation and speaking anxiety in the English as a Foreign Language (EFL) classroom for young learners. The study highlights a crucial research aspect by examining the role of collaborative learning in addressing speaking anxiety. LÄS MER