Sökning: "ledarskap motivation service management"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden ledarskap motivation service management.

  1. 1. Riktlinjer för ett lyckat förändringsarbete : En fallstudie om hur förändringar blir till förbättringar

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Rebecca Hellmark; Ellen Reinhardt; [2019]
    Nyckelord :Förändringsarbete; förbättringsarbete; ärendehanteringsprocess; serviceföretag;

    Sammanfattning : I dag är det viktigt för företag att arbeta med förändringsarbete för att hålla sig relevanta på marknaden. Att organisationer misslyckas med förändringsarbetet är ett återkommande problem, vilket visar sig i att förändringar inte blir till förbättringar. LÄS MER

  2. 2. Hur chefer på Volvo Car Corporation arbetar med intern marknadsföring : En kvalitativ fallstudie om organisatorisk identifiering, befogenheter och intern kommunikation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Henriette Kalin; Björn Lundqvist; [2016]
    Nyckelord :Intern marknadsföring; intern kommunikation; befogenheter; organisatorisk identifiering; service management; ledarskap;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa fallstudie ämnar undersöka hur chefer arbetar med verktyg inom intern marknadsföring i syfte att motivera och tillfredsställa sina medarbetare. Intern marknadsföring är högst aktuellt. LÄS MER

  3. 3. Ledarskap på distans : En studie av ledarskapet på en serviceorganisation

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Matilda Lindkvist; Jekaterina Kononova; [2015]
    Nyckelord :Distance; leadership; communication; motivation; participation; appraisal; feedback; organizational efficiency; service organization; Distans; ledarskap; kommunikation; motivation; delaktighet; utvecklingssamtal; feedback; effektivitet; serviceorganisation;

    Sammanfattning : Background Physical distance has in previous studies shown to affect leadership management since it has a negative influence on, for example, the exchange of information and the possibility to review achievements. The fast technology development has neutralized these effects to some extent as well as the possibility to be reachable virtually. LÄS MER

  4. 4. Jag kund(e) inte bry mig mindre : En studie om ledningens motivation av frontlinepersonal

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliver der Nederlanden; Revand Solaka; [2015]
    Nyckelord :Motivation; frontlinepersonal; ledarskap; egenmakt eng. empowerment ; kommunikation; utbildning; intern marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning:            ”Hur ledningen inom bankbranschen arbetar för att motivera sin frontlinepersonal” Datum:                              2015-05-28 Nivå:                                  Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 HP Institution:                       Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST, Mälardalens Högskola Författare:                        Oliver der Nederlanden 891025   Revand Solaka 881127                                   Titel:                                  ”Jag kund(e) inte bry mig mindre - En studie om ledningens motivation av frontlinepersonal” Handledare:                     Angelina Sundström Nyckelord:                       Motivation, frontlinepersonal, ledarskap, egenmakt (eng. empowerment), kommunikation, utbildning, intern marknadsföring. LÄS MER

  5. 5. Kritiska framgångsfaktorer vid ett interkommunalt verksamhetsbaserat IT-projekt : Projektet Värmländsk bibliotekswebb 2.0

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Satu Keskiniemi; [2014]
    Nyckelord :critical success factors; inter-municipal co-operation; IT project; kritiska framgångsfaktorer; interkommunal samverkan; IT-projekt;

    Sammanfattning : En utmaning för dagens organisationer är att flexibelt kunna ändra sina tjänster och produkter för att kunna möta kundernas ökade krav. Att använda IT som möjliggörare är ett sätt att utveckla verksamheter. Inom den offentliga sektorn har interkommunal samverkan tagits fram som ett nytt verktyg. LÄS MER