Sökning: "lojalitetsprogram statoil"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden lojalitetsprogram statoil.

  1. 1. Kundklubben som marknadsföringsstrategi : en studie om Statoil och Stadiums kundklubb/lojalitetsprogram har bidragit

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Fredrik Nylander; Lina Wendle; [2006]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; lojalitetsprogram;

    Sammanfattning : Denna uppsats är skriven i syfte att undersöka om Statoil och Stadiums kundklubb/lojalitetsprogram har lett till lojalare kunder. Uppsatsens problemformulering är därmed, leder en kundklubb/lojalitetsprogram till lojalare kunder? Genom intervjuer av ansvariga för Statoils och Stadiums kundklubb och lojalitetsprogram, och en enkätundersökning genomförd på Statoils och Stadiums kunder och informationsinsamling av relevant litteratur har studiens syfte och problemfrågeställning besvarats. LÄS MER

  2. 2. Kundkorts effekter på lönsamhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Catharina Paulsson; Kristina Dyrvold; Sara Andersson; [2003]
    Nyckelord :Kundkort; Lojalitet; Lönsamhet; Customer Relationship Management; Bensinbolag; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att undersöka sambandet mellan kundkort, lojalitet och lönsamhet. Vidare ämnar vi kartlägga lojalitetsskapande åtgärder och hur dessa påverkar lönsamheten. Metod: För att uppfylla det beskrivande syftet med uppsatsen, valde vi att kvalitativt undersöka hur två företag i petroleumbranschen arbetar med lojalitetsprogram. LÄS MER