Sökning: "low involvement"
Visar resultat 21 - 25 av 348 uppsatser innehållade orden low involvement.
21. Understanding men’s clothing consumption : a contribution to further research on sustainable clothing consumption
Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : The growing environmental problem of the clothing industry has resulted in trillions of litres of wastewater and nearly a tenth of the world’s carbon emissions every year. The Western world's demand for cheap clothes occurs at the expense of the environment and bad working conditions. LÄS MER
22. Omtanke eller misstanke? : En social nätverksanalys av organisering bland företag i assistansbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och kriminologiSammanfattning : Studien syftade till att synliggöra eventuella samarbeten mellan företag i assistansbranschen, och mellan företag i assistansbranschen och andra företag, samt hur dessa eventuella samarbeten såg ut på branschnivå. Avsikten med arbetet var att få en djupare förståelse för hur organiserad brottslighet kan se ut när brottsligheten möjliggörs med företag som brottsverktyg. LÄS MER
23. Elbilsköparnas tankevurpor: Vad som får oss att kliva över till den gröna sidan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Elbilköparnas tankevurpor: Vad som får oss att kliva över till den gröna sidan Seminariedatum: 2023-01-11 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Marcus Andersson, Christopher Duong, Ludmilla Mateus Tati Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Innovators, early adopters, early majority, konsumenter, köpbeteende, eWOM, WOM Syfte: Jämföra olika grupper av konsumenter utifrån deras attityder och beslutfattande vid köp av elbilar. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk omfattas av: Livscykeln för adoption av ny teknologi, planerat beteende, word-of-mouth, elektronisk word-of-mouth, barriärer vid adoption av ny teknologi, högt och låg engagemang, samt köpprocessen. LÄS MER
24. För vissa är det en klocka, för andra är det ett märke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This report explores the dynamics of consumer behavior, with a particular focus on brand loyalty and engagement. Through qualitative interviews with five participants, the study examines how individuals’ characteristics, such as background, interests, and lifestyle, influence their relationship with brands. LÄS MER
25. Advancing private sector engagement in Integrated Water Resources Management
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : Water represents a natural resource that is essential for humanity and the environment. Therefore, the framework of Integrated Water Resources Management (IWRM) seeks to combine social equity, ecological sustainability and economic efficiency for effective management of this critical resource. LÄS MER