Sökning: "lower-secondary school teachers"

Visar resultat 16 - 20 av 99 uppsatser innehållade orden lower-secondary school teachers.

  1. 16. Teaching literature in lower secondary classrooms

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Arianit Duraku; Arijanit Ramadani; [2023]
    Nyckelord :Literature; classroom; language proficiency; teaching methods;

    Sammanfattning : The inclusion of literature in lower secondary school has several advantages, including improvement of language proficiency, exposure to different cultures, and enhancement of literary knowledge. The Swedish lower secondary school curriculum endorses the use of literature in language classes. LÄS MER

  2. 17. Vokabulärundervisning i engelska på högstadiet och gymnasiet : Fem lärares syn på undervisning av vokabulär.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Katarina Hannah Ingela Fromheden; Jimmy Gustavsson Svedelius; [2023]
    Nyckelord :Implicit learning; Explicit learning; Involvement Load Hypothesis; Implicit inlärning; Explicit inlärning; Involvement Load Hypothesis;

    Sammanfattning : The purpose of this qualitative study is to compare five teachers’ beliefs about their students’ learning of vocabulary and compare that with current theories and recommended practices in the field. The method for collecting data was semi-structured interviews with teachers who teach English in both lower secondary and upper secondary schools in Sweden. LÄS MER

  3. 18. THE WORK AND LIVES OF SOUTH KOREAN TEACHERS Lower-Secondary School Teachers’ Perceptions of the Teacher Profession

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Hyeryung Jang; [2022-01-27]
    Nyckelord :Teachers’ lives; workload; lower-secondary school teachers; Professionalism;

    Sammanfattning : Aim: Historically, the teaching profession in eastern Asian countries is often considered as a prestigious and desirable occupation with great respect in social and cultural contexts. Even though South Korean secondary school teachers have been part of and influenced by a devaluation of their authority compared to the past, there is not enough research about Korean teachers’ work and lives in international research. LÄS MER

  4. 19. Assessment of oral proficiency in the EFL classroom : Four teachers’ perceptions of the English Syllabus

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Ludvig Holmertz; [2022]
    Nyckelord :Oral proficiency assessment. Oral interaction. Oral fluency. Swedish lower secondary school. English syllabus. Oral National Test. Interpretations. Formative assessment. Summative assessment. Intended and perceived curriculum.;

    Sammanfattning : Previous research shows that English teachers in Sweden struggle with the assessment of oral proficiency. The reasons for this are several but most of them have occurred in the gap between the intended and perceived curriculum. LÄS MER

  5. 20. "Vissa tycker att delaktighet är att bara komma till lektionen" : En studie om högstadieelevers syn på delaktighet inom ämnet idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Arvid Sjöberg; [2022]
    Nyckelord :Participation; Physical education; PE teacher; Inclusion; Pedagogy; Interviews; Health; Relationships; Delaktighet; Idrottsundervisning; Högstadiet; Idrottslärare; Delaktighetsmodell; Pedagogik; Idrott och hälsa; Intervju; Inkludering; Relation;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att bidra med kunskap om elevers perspektiv på delaktighet i ämnet idrott och hälsa i årskurs 9. Eftersom det är känt att lärare saknar ett gemensamt synsätt på vad delaktighet är, är det viktigt att också undersöka vad elever i högstadiet uttrycker om delaktighet. LÄS MER