Sökning: "market"

Visar resultat 26 - 30 av 27441 uppsatser innehållade ordet market.

  1. 26. Effektlandsprincipen och gränsöverskridande digital marknadsföring : Marknadsrättsliga principers tillämplighet vid gränsöverskridande digital marknadsföring med särskilt fokus på det svenska detaljhandelsmonopolet av alkoholdrycker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Oliver Edstrand; [2024]
    Nyckelord :Effektlandsprincipen; Ursprungslandsprincipen; E-handel; Alkoholdrycker; Detaljhandelsmonopol; Digital marknadsföring.;

    Sammanfattning : In art. 3 of e-commerce directive, the country-of-origin principle is established, and in terms of cross-border digital marketing actions, it states that marketing actions compliant with the laws of its originating EU member state is considered compliant throughout the union. LÄS MER

  2. 27. EMV - köps för att det är billigt, eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Reuterwall; Austeja Jagintaviciute; Klas Ekstrand; [2024]
    Nyckelord :Egna märkesvaror; EMV; attityd; konsumentbeteende; lågkonjunktur; inflation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: EMV - köps för att det är billigt, eller? Datum för seminarium: 2024-01-10 Kurs: FEKH29 Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Klas Ekstrand, Austeja Jagintaviciute och Ebba Reuterwall Handledare: Sofia Ulver Frågeställning: Hur ser sambandet mellan upplevd försämrad ekonomi och konsumentens förhållande till EMV under en lågkonjunktur i Sverige? Studiens syfte: Studiens syfte är att utreda konsumentattityd och konsumentbeteende i förhållande till EMV-varor på den svenska marknaden under tider av nationell ekonomisk kris med lågkonjunktur och inflation. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk tar utgångspunkt i Burton, Liechtenstein, Netemeyer & Garretsons (1998) modell som visar vilka samband det finns mellan EMV-attityd och variablerna Konsument-pris-uppfattning, konsumentbeteenden samt affärsbenägenhet. LÄS MER

  3. 28. Addressing Health Hazards or Promoting Commercial Interests? : An application of the Advocacy Coalition Framework on contemporary EU Alcohol Policy

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Emil Juslin; [2024]
    Nyckelord :EU alcohol policy; Europe’s Beating Cancer Plan; Advocacy Coalition Framework; Public Health Policy;

    Sammanfattning : Throughout its history, the EU has been centred around economic integration. Today, however, the EU's political ambitions extend to more areas, such as environment and health. LÄS MER

  4. 29. Global Framework Agreements - A solution to fill the vacuum of global labour law?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Anna Larsson; Hanna Engblom; [2024]
    Nyckelord :Globalisation; Global framework agreements; International framework agreements; Multinational enterprises; Global union federations; Global supply chain; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The phenomenon of global framework agreements has emerged through the difficulties of regulating the global labour market where the multinational enterprises' operations have been driven by an economic agenda and profit. The challenges of creating transnational legislation have brought social actors, such as the United Nations and the International Labour Organisation, to initiate self-regulatory instruments. LÄS MER

  5. 30. Hållbarhetsrapportering på finansmarknaden : En analys av regulatoriska och miljömässiga utmaningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Anna Wallin; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER