Sökning: "marketing audit plan"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden marketing audit plan.

  1. 1. Värdering och planering av företags teknologistrategi och affärsverksamhet: Betydelsen av ett integrativt konceptuellt ramverk

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Håkan Skyttmo; [2018]
    Nyckelord :Teknologistrategi; Ramverk; Technology Audit; Marketing Audit; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Informationsteknologin har genomgått flera dramatiska förändringar under åren. Den senaste stora förändringen var uppkomsten av Internet. Internet skapade billiga och effektiva sätt att koordinera och utbyta information. LÄS MER

  2. 2. Revisionspliktens avskaffande : En jämförelse mellan en liten och en stor revisionsbyrå

    Kandidat-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Nicklas Erngren; Annica Larsson; Mariah Wahlgren; [2013]
    Nyckelord :mandatory auditing; auditing; auditing firm; auditor; small business; future opportunities; revisionsplikt; revision; revisionsbyrå; revisor; små företag; framtidsmöjligheter;

    Sammanfattning : Revisionspliktens avskaffande -En jämförelse mellan en liten och en stor revisionsbyrå Datum: 15 januari 2013 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi/redovisning, 15 ECTS Institution: Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling, HST Författare: Nicklas Erngren Annica Larsson Mariah Wahlgren Titel: Revisionspliktens avskaffande -En jämförelse mellan en liten och en stor revisionsbyrå Handledare: Angelina Sundström Nyckelord: revisionsplikt, revision, revisionsbyrå, revisor, små företag, framtidsmöjligheter Frågeställning: Hur har revisionsbyråerna förändrats genom revisionspliktens avskaffande? Hur har storleken på revisionsbyråerna inverkat på tjänsternas utbud? Syfte: Syftet med studien är att beskriva skillnader och likheter i hur revisionsbyråerna förändrat sitt utbud av tjänster och vilka andra förändringar de gjort efter avskaffandet av revisionsplikten för små företag. För att uppnå syftet och besvara forskningsfrågorna har två revisionsbyråer studerats. LÄS MER

  3. 3. Pionjärer inom Golfen : En Marknadsundersökning av Vreta Kloster Golfklubb

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Madeleine Lundberg; Carina Forslund; Emir Bijelonja; [2013]
    Nyckelord :Golf; Marknadsföring; Marknadsundersökning; Marknadsplan; Marknadsföringsstrategier; Nulägesanalys;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to conduct a market survey in order to form a marketing plan to enhance and communicate the image of Vreta Kloster Golf Club. To accomplish this, the authors conducted a situation analysis on the mentioned club. Data was collected through interviews as well as secondary sources. LÄS MER

  4. 4. Six Sigma at Saab Avitronics - Recommendations for implementation : MBA-thesis in marketing

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Catrine Köpsén; [2008]
    Nyckelord :Six Sigma; implementing improvements; Six Sigma success factors; recommendations for implementation of Six Sigma; Saab Avitronics;

    Sammanfattning : Aim: This study investigates the degree of Six Sigma implementation in the aviation industry where it has been successful and is widely spread. Six Sigma is a quality measurement and improvement program and provides businesses with the tools to improve the capability of their business processes. LÄS MER