Sökning: "marketing channel integration"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden marketing channel integration.
1. Användning av digitala marknadsföringskanaler : En kvalitativ fallstudie om hur sökmotorer integreras med digitala marknadsföringskanaler
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att öka kunskapsområdet och förståelsen kring företagens användning av sökmotoroptimering och sökmotormarknadsföring, avseende integrering med andra digitala marknadsföringskanaler. Teoretisk referensram: De teorier som använts i denna studie är Push/Pull, The 4S Web Marketing Mix Model, Integrated Marketing Communication Mix och Digital Marketing Channel Decision Model. LÄS MER
2. Evaluation and Improvement of an Industrial Retailer’s Level of Marketing Channel Integration : A Cross-Border Case Study from the Maintenance, Repair and Operations Sector Taking the Perspective of the Physical Store
Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : This thesis aims to answer the research question of how an industrial retailer’s level of channel integration can be evaluated and improved. A conceptual model is developed and applied in a case study context of the shop channel of a large international industrial distributor of maintenance, repair and operations goods. LÄS MER
3. Architectural analysis of Retail Omni-channel and integration of Cash IT Point-Of-Sale software with E-commerce platform
Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Omni-channel has become a major player in retail marketing today. It is steadily gaining popularity among retailers because of its capability of providing consistent and seamless customer shopping experience. Omni-channel allows sales to take place via the variety of channels as it implements cross-channel business model. LÄS MER
4. YouTube bakom kulisserna : En studie i hur YouTube och influencer marketing används av företag i marknadsföringssyfte
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Sociala medier blir en allt större del av våra liv, något som lett till att en ny marknad där plattformarna blir allt mer kommersialiserade. Det har gett upphov till nya marknadsföringsmetoder och i och med det har också nya aktörsgrupper vuxit fram. LÄS MER
5. Den fysiska butikens värde i en förändrad detaljhandel : En kvalitativ studie av den svenska möbel- och heminredningsbranschen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Digitaliseringens framfart har skapat en förändring i kundbeteende. Försäljning via e-handel har ökat alltmer vilket har setts som ett hot mot den fysiska butikens tillvaro. Andra antyder att digitalisering bör betraktas som en möjlighet för fysisk handel och komplement till en växande e-handel. LÄS MER