Sökning: "marketing kotler"

Visar resultat 1 - 5 av 56 uppsatser innehållade orden marketing kotler.

  1. 1. Marknadsföring och relationer i den digitala världen : En fallstudie över företags digitala marknadsföringsmetoder

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eddie Laser; Allan Salimi; Sebastian Sjöberg; [2023]
    Nyckelord :Digital Content Marketing; Marknadsföringsstrategi; Relationsmarknadsföring; Livsmedelsbranschen; Sociala medier;

    Sammanfattning : Att ha en tydlig marknadsföringsstrategi har blivit allt viktigare i takt med att företag börjatkonkurrera både regionalt och nationellt. Tillsammans med den växande digitala världen hardet blivit allt viktigare att skapa och behålla relationer till sina kunder för att i längden skapakundlojalitet. LÄS MER

  2. 2. Double-Sealing Recycled Paper Parcels in Sustainable Marketing & Consumer Decision-Making Factors. : The case Study of PostNord Logistics and Customers.

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Abel Kebede; Zunair Shafique; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; Circular Economy; Recycled Paper Parcels; Double Sealing Recycled Paper Parcels; Peer group Pressure; Social Media Influence; Educational Level; Age and Income;

    Sammanfattning : Abstract: - This Master’s Thesis explains the relevancy of sustainable marketing, sustainability, e-commerce, circular economy of recycled paper packaging in the correlation of consumer perception, consumer decision making factors towards recycling and sustainability benefits. Although the paper discusses sustainable marketing in a circular economy aspect potential in regards to recycled paper parcels, the research will mainly focus on the postal carrier company named PostNord based in Nordic countries; the paper will emphasise how the double-sealing recycled paper could increase the number of customers and sustainability ofthe company and consumer perception towards these type of packaging as a parcel. LÄS MER

  3. 3. Unga svenska TikTok-användare och konsumtion : Effekten av organisk marknadsföring av trendiga skönhetsprodukter som påverkar unga svenskars konsumtion

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Stina Håkansson; Maria Larsson; [2023]
    Nyckelord :Organisk marknadsföring; Påverkan; Skönhetsprodukter; TikTok; Generation Z;

    Sammanfattning : This study includes an analysis and an understanding of the issue in the subject area of young adults in Sweden, TikTok, consumption and organic marketing. The purpose of the study is to examine how organic marketing on TikTok can influence young adults’ consumption, specifically of beauty products. LÄS MER

  4. 4. Investeringar i fonder - en känslomässig affär

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Sovre; Hanna Åstrand; Dejan Maletic; [2022]
    Nyckelord :konsumentbeteende; fondsparande; emotioner; köpprocess; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Investeringar i fonder - en känslomässig affär - En kvalitativ intervjustudie om svenskars konsumtion av finansiella tjänster och emotionella aspekter av konsumentbeteende. Seminariedatum: 2021-01-13 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sandra Sovré, Hanna Åstrand, Dejan Maletic Handledare: Peter Svensson Nyckelord: konsumentbeteende, fondsparande, emotioner, köpprocess Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för vilka emotionella aspekter som påverkar de svenska fondspararnas konsumentbeteende och köpprocess i konsumtion av finansiella köp. LÄS MER

  5. 5. Två städer, ett mångkulturellt nyårsfirande : En kvalitativ intervjustudie om hur tvillingstäderna HaparandaTornio arrangerade nyårsfirandet Happy New Twice 2019

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Maria Mulari; [2021]
    Nyckelord :intercultural communication; multicultural; town twinning; place branding; globalization; HaparandaTornio; interkulturell kommunikation; mångkultur; tvillingstäder; place branding; globalisering; HaparandaTornio;

    Sammanfattning : The neighboring towns of Haparanda and Tornio are divided by the border between Finland and Sweden in the southern part of the Torne River. The two cities have worked closely together for the past decades and have in recent times virtually “grown together”. LÄS MER