Sökning: "marketing signal theory"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden marketing signal theory.

  1. 1. Hållbar och attraktiv? - En kvalitativ studie om hållbarhet i platsannonser

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Gabriella Johansson; Amanda Törn; [2019-09-03]
    Nyckelord :Employer branding; Sustainability; CSR; Recruitment;

    Sammanfattning : This study examines how five of the largest, swedish companies work with corporate social responsibility (CSR) and sustainability. The current study investigates how the companies present their work with sustainability in their annual sustainability reports. LÄS MER

  2. 2. Här idag men borta i morgon - en kvantitativ studie om pop up-butikens varumärkeseffekter och beteenderesponser

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Beate Wik; Josefine Lindersson; [2019]
    Nyckelord :pop up-store; temporary store; creative marketing; signal theory;

    Sammanfattning : The pop up-phenomenon is still in its early stages in the Nordics, while the phenomenon is widely used abroad. Although the wide use of the concept, few studies have focused on the actual brand effects of a pop up-store. LÄS MER

  3. 3. Hur använder företag CSR i rekryteringsprocessen och för att påverka deras image som arbetsgivare? : En kvalitativ fallstudie på tre hållbarhetsfö̈retag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Centre for International Marketing and Entrepreneurship Research (CIMER)

    Författare :Henry Nielsen; Anton Dusén; [2019]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Employer Branding; Rekryteringsprocessen; Person Organizational Fit; Signal Theory; Human Resource Management;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att med hjälp av lämpliga teorier och intervjuer med företag erbjuda en förståelse kring hur företag använder Corporate Social Responsibility i deras rekryteringsprocess samt hur innehållet används för att påverka företagets image som arbetsgivare  .... LÄS MER

  4. 4. Kan företag bidra till en hållbar konsumtion? En fallstudie om företagens externa kommunikationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Maja Arborelius; Anna Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Corporate; Communication; Sustainable marketing; Signal theory; Sustainable consumption; Greenwash; Stakeholders;

    Sammanfattning : Studien besvarar vilka typer av kommunikationsstrategier som är mest relevanta för att företag ska kunna påverka och förmedla kunskap om hållbar konsumtion. Studien utgår från signalteori och informationsasymmetri för att tydligt visa vilka strategier som är bäst för företag att använda sig av för att kommunicera externt. LÄS MER

  5. 5. Luxury Advertising - An Oxymoron: A Quantitative Study on the Negative Signalling Effects of Advertising on Luxury Brands through Third-person Effect

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Hedvig Durö; Adrian Woloszyk; [2017]
    Nyckelord :Luxury; Advertising; Luxury perception; Signalling theory; Third-person effect;

    Sammanfattning : This thesis evaluates the advertising contradictions about marketing strategies in luxury branding. Although it has been discussed that marketing of luxury goods are anti-laws of marketing, the advertising expenses are billions and billions of dollars in an industry worth 1.08 trillion in 2016. LÄS MER