Sökning: "marknadsföring hur budskap uppfattas"

Visar resultat 21 - 25 av 37 uppsatser innehållade orden marknadsföring hur budskap uppfattas.

  1. 21. Örnsköldsvik - En stad av Världsklass i sin storlek : En studie inom området city branding som syftar till att undersöka hur en stad kan stärka sitt varumärke

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Sofia Bergbom; Sandra Grenemark; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Örnsköldsviks kommun påbörjade 2005 ett projekt som kallas Världsklass 2015 bland annat med anledning att få bukt med nedåtgående befolkningssiffror. För att nå den vision som projektet eftersträvar ligger en viktig del i att stärka stadens varumärke. LÄS MER

  2. 22. Rätt film på rätt plats : En analys av budskapen i försvarsmaktens rekryteringsfilmer ur ett kulturellt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Försvarshögskolan

    Författare :Jonathan Myhr; [2013]
    Nyckelord :rekrytering; värderingar; kultur; marknadsföring; reklamfilmer;

    Sammanfattning : Efter att värnplikten lades vilande har försvarsmaktens nya personalsystem med frivilligt anställd personal skapat en hel del utmaningar. Tidigare har en konstant tillströmning av unga soldater och sjömän säkerställt personalbehoven till både soldat- och sjömansbefattningar, utlandsmissioner, officerskår och hemvärn. LÄS MER

  3. 23. Hur uppfattas företaget? : En studie av annonseringens effekter på företagens image

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Anna-Karin Janvari; Fredrik Hillerborg; [2013]
    Nyckelord :marknadsföring; annonsering; annonsers utformning; image genom annonsering;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att öka kunskapen kring hur företag genom annonsens uppbyggnad kan påverka sin image. En kvalitativ studie har genomförts genom insamling av primärdata. Annonser från tre företag valdes ut, varpå semistrukturerade intervjuer genomfördes med såväl företrädare för företagen som sexton respondenter. LÄS MER

  4. 24. Kampen om eleverna. : En undersökning om hur konkurrensen och marknadsföringen har förändrats inom gymnasieskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Eva Göransson; [2013]
    Nyckelord :Konkurrens; Marknadsföring; Skolmarknad; Kommunikationsbudskap;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbeta var att undersöka och kartlägga vilka marknadsföringsåtgärder som gymnasieskolorna använde sig av för att locka potentiella elever till just deras skola och analysera hur detta kan påverka eleverna. För att besvara syftet användes dessa frågeställningar Hur uppfattar gymnasieskolorna behovet av marknadsföring? Hur ser marknadsföringsåtgärderna ut vid berörda gymnasieskolor? samt Hur påverkar marknadsföring eleverna enligt teorin? Undersökningen genomfördes genom sex stycken semistrukturerade djupintervjuer med marknadsföringsansvariga vid respektive gymnasieskola. LÄS MER

  5. 25. Skyltfönstrets budskap och uppfattning : Hur uppfattar kunder klädbutikens val av exponering i skyltfönstret?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Sofia Enqvist; Anna Wäne; [2011]
    Nyckelord :Skyltfönster; exponering; marknadsföring; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Det blir allt viktigare för butiker att differentiera sig från sina konkurrenter för att locka kunder. Genom marknadsföring kommunicerar butiken med kunderna och kan påverka vilken bild och uppfattning de får av butiken. En viktig marknadsföringskanal som ofta blir bortglömd är butikens egna skyltfönster. LÄS MER