Sökning: "marknadsföring hur budskap uppfattas"

Visar resultat 16 - 20 av 37 uppsatser innehållade orden marknadsföring hur budskap uppfattas.

  1. 16. Innehållskontroll av kommersiella meddelanden – särskilt om marknadsföring i bloggar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sara Hovstadius; [2014]
    Nyckelord :Civilrätt; marknadsföring;

    Sammanfattning : Allt fler näringsidkare väljer idag det sociala mediet bloggar som plattform för att marknadsföra sin verksamhet. Bakgrunden till denna utveckling är att kommersiella meddelanden avseende ett företags produkter eller tjänster som förmedlas av en annan part via bloggar visat sig uppfattas som mer trovärdiga än budskap som kommer från företaget via andra kanaler. LÄS MER

  2. 17. Internal communication of a brand - A comparative study within the municipality of Norrköping

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Victor Andersson; Matilda Björs; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Norrköpings kommun är en organisation med många verksamhetsområden. Att få alla verksamheter att uppfatta och ta till sig samma värdegrund kan vara svårt, men viktigt om varumärket ska kommuniceras korrekt utåt av alla verksamheter. LÄS MER

  3. 18. Varumärkesbyggande genom storytelling : En möjlighet för mönsterformgivare att särskilja sig på den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Hanna Candell; Maria Olsson; [2014]
    Nyckelord :storytelling; marknadsföringsstrategi; mönsterformgivning; mönster; formgivare; egenföretagare; varumärkesbyggande; varumärke; personligt varumärke;

    Sammanfattning : Mönsterformgivare på den svenska marknaden verkar i en växande bransch som är svår att slå sig in och särskilja sig på. Många arbetar även som egenföretagare vilket innebär att individens personlighet till stor del påverkar hur varumärket uppfattas. LÄS MER

  4. 19. Hållbart varumärke : En fallstudie på Vattenfall om hur kommunikationen av hållbarhetsarbetet påverkar varumärket

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Sanna Eriksson; Rebecka Wennerstål; [2013]
    Nyckelord :CSR; corporate social responsibility; sustainability; marketing; corporate brand; communication; CSR; hållbarhet; marknadsföring; varumärke; kommunikation;

    Sammanfattning : Företags ansvar för sin omvärld är ett högaktuellt ämne som diskuteras i media och i företag. Hållbarhetsarbete är något som stora företag förväntas syssla med och företagets varumärke påverkas i allt större grad av dess hållbarhetsarbete. LÄS MER

  5. 20. Mode som marknadsföringsverktyg : En studie om innovativ marknadsföring

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SANNA ÅHMAN; ELIN HAHNE; [2013]
    Nyckelord :Viral spridning; Sociala medier; Pop up stores; Innovativ marknadsföring; Dold marknadsföring; Varumärkesambassadörer;

    Sammanfattning : Avsikten med vår uppsats är att bringa förståelse kring hur modevarumärken använder sig av nytänkande marknadsföring vid förmedling av sitt budskap, med fokus på: sociala mediekanaler, varumärkesambassadörer och Pop up stores. Vår huvudfråga är; Hur använder sig modeföretag av innovativ marknadsföring för att kommunicera sitt varumärkesbudskap? Innovativ marknadsföring är vårt egna begrepp vilket vi definierar som marknadsaktiviteter med syfte att skapa uppmärksamhet kring ett varumärke med fokus på kreativitet och nytänkande snarare än med pengar. LÄS MER