Sökning: "e-handel 2012"

Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden e-handel 2012.

  1. 1. Vägen till en omnikanal : En fallstudie på Cervera om påverkan av “Ship-From-Store”-distribution

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Elsa Janfalk; Viktor Tutturen; [2021]
    Nyckelord :Logistics; Omnichannel; Omni-Channel; Omni Channel; Ship-From-Store; E-commerce; Distribution; Logistik; Omnikanal; Ship-From-Store; E-handel; Distribution;

    Sammanfattning : Detaljhandeln har präglats av förändringar under det senaste decenniet, inte minst har e-handeln ökat markant. Omsättningen hos e-handeln i den svenska sällanköpshandeln tredubblades mellan 2012 och 2019. Samtidigt har butikshandeln minskat på många håll, vilket även förstärkts av coronapandemin. LÄS MER

  2. 2. En undersökning av designens inverkan på trovärdigheten hos en webbapplikation för premiumsneakers

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Jonathan Snäll; Mattias Largren; Anton Vänman; Gustaf Eriksson; Axel Malmström; Gustav Karlsson; Gustav Hoel; Evren Bostanci; [2020]
    Nyckelord :Trovärdighet; Design; E-handel;

    Sammanfattning : A survey done by konsumenteuropa shows that the number of e-retailers reported as dishonest increased by 248% between 2009 and 2012 [1]. This paper aims to investigate the issue on how a web application for a premium sneaker e-retailer can be designed to be perceived as trustworthy. LÄS MER

  3. 3. En analys av säljklimatet i komplexa business-to-business relationer : En utredande nulägesanalys i kontrast till Insight Selling

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Sofia Löfstrand; Anton Johansson; [2014]
    Nyckelord :Insight Selling; Solution Selling; försäljning; Sales Management; business-to-business; B2B; relationsförsäljning; sälj;

    Sammanfattning : The thesis aims to describe the current sales climate in the context of complex sales in business-to-business. The purpose is to increase the clients knowledge of sales and test the clients hypothesis that the sales climate is changing from Solution Selling to Insight Selling, further the thesis aims to contribute to the scientific debate of sales. LÄS MER

  4. 4. Möjligheter att öka äldres e-handlande med hjälp av designprinciper

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Emmy Phan; Mikaela Michelle Christodoulou; [2013]
    Nyckelord :Webbdesign; designprinciper; e-handel; användbarhet; kundbeteende;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka vilka designprinciper som bör beaktas för att tillgodose den äldre målgruppens behov kring e-handel av kläder. Enligt Statistiska Centralbyrån (SCB 2012) tillhör den äldre målgruppen mellan 60-75år och i den ålderskategorin är det som handlar minst via e-handel i förhållande till antalet som använder internet som hamnar i den digitala klyftan (McCloskey & Leppel, 2010). LÄS MER

  5. 5. Påverkan av e-handelns framtida utveckling på pappersförpackningsbranschen

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Christian Jacobson Thalén; [2013]
    Nyckelord :Förpackning; E-handel; Innovation; Relationer; Packaging; E-commerce; Relations;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att analysera förpackningsbehoven hos olika e-handelsföretag som säljer varor till konsumenter. En ökning av den direkta distributionen av varor till konsumenter är av allmänt intresse på grund av dess inverkan på distributionskedjorna. LÄS MER