Sökning: "marknadsföring hur budskap uppfattas"

Visar resultat 11 - 15 av 37 uppsatser innehållade orden marknadsföring hur budskap uppfattas.

  1. 11. Kan jämställdhet vara en möjlighet? : Hur användning av Femvertising påverkar varumärkesimage

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Matilda Ekman Vråmo; Eveline Castillo Haglund; [2017]
    Nyckelord :Femvertising; Brand Image; Advertising; Attitude towards the ad; Attitude towards the brand; Feminism; Empowerment; Brand Personality; Femvertising; varumärkesimage; reklam; reklamattityder; varumärkesattityder; feminism; egenmakt; varumärkespersonlighet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Spridningen av feministiska budskap och firandet av kvinnors mångfald har lett till att en ny kategori av marknadsföring har uppkommit, kallad Femvertising. Det finns en osäkerhet i hur reklam som använder sig av denna reklamform uppfattas av konsumenter, vilket gör det intressant att undersöka huruvida konsumenters attityder samt associationer kopplade till ett varumärke påverkas vid användning av Femvertising. LÄS MER

  2. 12. Visste du att... Lidl jobbar hållbart? : En fallstudie av Lidls butik på Norremark i Växjö

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emelina Franzén; Hedman Hägerström Joanna; [2017]
    Nyckelord :Hållbarhet; Företags samhällsansvar CSR ; butikskommunikation; butikskomponenter; Lidl; Lidl Norremark Växjö;

    Sammanfattning : Lidls nya butik på Norremark i Växjö har uppnått miljöcertifieringen BREEAM:S högsta nivå “outstanding” (Food Supply 2016), vilket visar att de är på rätt väg mot den hållbara butiken. Alla Lidls nybyggda butiker kommer certifieras med BREEAM och alla de äldre butikerna kommer genomgå ett lyft. LÄS MER

  3. 13. Påverkan av kommunikation mellan företag och kundsegment

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sandra Öman; Louise Tevell; [2017]
    Nyckelord :fast fashion; hållbart mode; produktlivscykel; marknadsföring; konsument; mode; påverkan; förändring;

    Sammanfattning : Området för denna studie är att studera kommunikation mellan företag och kunder. I studien har ett “fast fashion” företag används som exponent. Studien avgränsas till unga kvinnor 15-30 år då företaget har detta kundsegment som målgrupp.  Kommunikation är idag ett viktigt verktyg för företag att sända ut budskap. LÄS MER

  4. 14. Näringsidkare ger profil 2 miljoner i dricks - Om smygreklam på sociala medier

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Anton Johansson; [2016]
    Nyckelord :Dold reklam; Smygreklam; förmögenhetsrätt; immaterialrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Today more and more businesses are using the internet and social media to reach out with their messages. Through these media, they have found new opportunities to disseminate information. Given that information on social media sites often is perceived as personal and credible advice, consumers may easily mistake marketing for information. LÄS MER

  5. 15. Genus i modebranschen : Hur gestaltas genus i reklam?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :FELICIA WILAND; FELICIA ANDERSSON; [2014]
    Nyckelord :Genus; Ideal; Modebranschen; Image; Budskap; Kommunikation; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Hur hanteras genus i modebranschens marknadsföring? De senaste åren har det funnits en påtaglig strävan mot ett mer genusmedvetet, jämlikt och jämställt samhälle. Vissa forskare menar att de har märkt en ökad sexualisering av utbudet i media och att medierna spelar stor roll för hur samhället definierar kvinnligt och manligt. LÄS MER