Sökning: "marknadsföring som vägledning"

Visar resultat 21 - 25 av 48 uppsatser innehållade orden marknadsföring som vägledning.

  1. 21. Marknadsföring av organisationer i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Emma Nordström; [2015]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföring; strategier; möjligheter; risker; mun-till-mun kommunikation; viral marknadsföring; Facebook; Twitter; Instagram; vägledning;

    Sammanfattning : Hög konkurrens mellan organisationer gör att marknaden har blivit tuffare och det gäller att ligga i framkant för att vara med och slåss om kunderna. Marknadsföring har länge varit en tung post i budgeten fram till dess att teknologin öppnade upp möjligheten att nå ut direkt till sin målgrupp i realtid - gratis. LÄS MER

  2. 22. Hur tillverkande företag med distributörer kan förbättra sin marknadsföring av standardiserade produkter : En fallstudie inom ABB Low Voltage Products

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :Alexander Karlsson; Martin Hedengren; [2015]
    Nyckelord :industrial marketing; industrial buying behavior; commodities; industrial distributors; industriell marknadsföring; industriellt köpbeteende; standardiserade produkter; industriella distributörer;

    Sammanfattning : Marknaden för industriella distributörer har upplevt stora förändringar under de senaste decennierna. Trots att industribolag nu har större möjligheter att sälja direkt via internet har distributörerna generellt sett stärkt sin position av flera anledningar. LÄS MER

  3. 23. Vi ses fram på torget! : att skapa en mer attraktiv mötesplats på torget i Lidköping

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Patricia Henningsson; Veronica Tigerberg; [2015]
    Nyckelord :Meeting place; Public space; Servicescape; Destination marketing; Event; Marketing; Urban planning; Mötesplats; Offentliga rummet; Serviceomgivning; Destinationsutveckling; Stadsutveckling; Event; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Vi ses fram på torget är en uppsats som berör attraktiva mötesplatser i det offentliga rummet. Den postmoderna människan söker återigen kontakt med andra i det offentliga rummet men saknar möjligheten att interagera. LÄS MER

  4. 24. Ett varumärke inom ett varumärke : En studie i hur skapandet av ett personligt varumärke påverkas inom en franchiseorganisation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Linnea Mohlén; Jenny Jansson; [2014]
    Nyckelord :Franchise; företagsidentitet; personligt varumärke; personlig marknadsföring; förtroende.;

    Sammanfattning : Titel: Ett varumärke inom ett varumärke Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Jenny Jansson och Linnea Mohlén Handledare: Jonas Kågström Datum: 2014 – Maj   Syfte: Syftet med denna studie är att analysera vilka utmaningar en fastighetsmäklare ställs inför i skapandet av ett personligt varumärke, inom en franchiseorganisation.   Metod: I denna studie har data genererats genom att en webb-baserad enkätundersökning skickats ut via e-mail. LÄS MER

  5. 25. Enhetlig vägledning på Lärvux? : En kvalitativ undersökning om hur skolan förbereder elever i övergång till arbetslivet samt vilka hinder som begränsar förberedelserna

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Vanessa Janpár; Caroline Björklund; [2014]
    Nyckelord :Lärvux; funktionsnedsättning; förberedelser; studie-och yrkesvägledning i vid bemärkelse; arbetslivet;

    Sammanfattning : En elevs karriärutveckling hänger samman med hur dennes utbildning och arbetsliv formas i relation till varandra. Syftet med studien var att få mer kunskap om hur lärare och studie- och yrkesvägledare vid skolor tillhörande skolformen Lärvux förbereder elever i övergången från studier till arbetsliv och vad som eventuellt kan hindra och begränsa deras arbete. LÄS MER