Sökning: "marknadsföring som vägledning"
Visar resultat 21 - 25 av 48 uppsatser innehållade orden marknadsföring som vägledning.
21. Marknadsföring av organisationer i sociala medier
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Hög konkurrens mellan organisationer gör att marknaden har blivit tuffare och det gäller att ligga i framkant för att vara med och slåss om kunderna. Marknadsföring har länge varit en tung post i budgeten fram till dess att teknologin öppnade upp möjligheten att nå ut direkt till sin målgrupp i realtid - gratis. LÄS MER
22. Hur tillverkande företag med distributörer kan förbättra sin marknadsföring av standardiserade produkter : En fallstudie inom ABB Low Voltage Products
Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföringSammanfattning : Marknaden för industriella distributörer har upplevt stora förändringar under de senaste decennierna. Trots att industribolag nu har större möjligheter att sälja direkt via internet har distributörerna generellt sett stärkt sin position av flera anledningar. LÄS MER
23. Vi ses fram på torget! : att skapa en mer attraktiv mötesplats på torget i Lidköping
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Vi ses fram på torget är en uppsats som berör attraktiva mötesplatser i det offentliga rummet. Den postmoderna människan söker återigen kontakt med andra i det offentliga rummet men saknar möjligheten att interagera. LÄS MER
24. Ett varumärke inom ett varumärke : En studie i hur skapandet av ett personligt varumärke påverkas inom en franchiseorganisation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Ett varumärke inom ett varumärke Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Jenny Jansson och Linnea Mohlén Handledare: Jonas Kågström Datum: 2014 – Maj Syfte: Syftet med denna studie är att analysera vilka utmaningar en fastighetsmäklare ställs inför i skapandet av ett personligt varumärke, inom en franchiseorganisation. Metod: I denna studie har data genererats genom att en webb-baserad enkätundersökning skickats ut via e-mail. LÄS MER
25. Enhetlig vägledning på Lärvux? : En kvalitativ undersökning om hur skolan förbereder elever i övergång till arbetslivet samt vilka hinder som begränsar förberedelserna
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : En elevs karriärutveckling hänger samman med hur dennes utbildning och arbetsliv formas i relation till varandra. Syftet med studien var att få mer kunskap om hur lärare och studie- och yrkesvägledare vid skolor tillhörande skolformen Lärvux förbereder elever i övergången från studier till arbetsliv och vad som eventuellt kan hindra och begränsa deras arbete. LÄS MER