Sökning: "marknadsföring som vägledning"

Visar resultat 6 - 10 av 48 uppsatser innehållade orden marknadsföring som vägledning.

  1. 6. Marknadsföring som berättigat intresse - Intresseavvägning enligt artikel 6.1 f) dataskyddsförordningen som laglig grund för riktad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Fredrik Sedvall; [2021]
    Nyckelord :EU-rätt; IT-rätt; marknadsrätt; dataskyddsförordningen; GDPR; intresseavvägning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har medfört en revolution av marknadsföringsindustrin där personuppgifter kommit att utgöra en värdefull tillgång. Avancerad automatisk kartläggning och bearbetning av personuppgifter har gjort det möjligt för näringsidkare att skapa träffsäker riktad marknadsföring. LÄS MER

  2. 7. How Product Properties Drive Wine Sales in Norway

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Elin Blomqvist; Johan Legernes; [2021]
    Nyckelord :Regression; Wine; Vinmonopolet; Marketing mix; 4P; Price triangle; Statistics; Applied mathematics; Regression; Vin; Vinmonopolet; Marknadsmixen; 4P; Pristriangel; Statistik; Tillämpad matematik;

    Sammanfattning : This project investigates the Norwegian wine market and attempts to provide models of how the sales volume is influenced by different product attributes. The purpose was to examine if and how such relationship can be modelled using multiple linear regression. LÄS MER

  3. 8. Data Protection Considerations in EU Competition Law - A Natural Evolution or Disruptive Development?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Adam Alfredsson; [2020]
    Nyckelord :Data; Personal data; Big data; Data Protection; Privacy; EU; Competition law; EU competition law; GDPR; Abuse of a dominant position; Article 102 TFEU; Bundeskartellamt; Facebook; WhatsApp; Digital era; Platforms; Networks; Law and Political Science;

    Sammanfattning : It goes without saying that the world that we live in is becoming increasingly digitised. People communicate on Facebook, order products on Amazon, and use Google Search to find everything the Internet has to offer. A common denominator of these services is that they are all offered for free. LÄS MER

  4. 9. I betalt samarbete med... - En analys av den marknadsrättsliga gråzonen vid influencer-marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sabrina Curan; [2020]
    Nyckelord :Marknadsföringsrätt; Marknadsföringslagen; Influencer; Influencer-marknadsföring; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Influencer marketing is a result of an increasingly digitalized world. An influencer is a person whose profession involves influencing, primarily through social media. Influencer marketing is a unique and profitable marketing strategy for companies. However, the profession has raised a number of legal questions regarding marketing law. LÄS MER

  5. 10. Influencer-marknadsföring - En granskning av hur influencer-marknadsföring förhåller sig till marknadsföringslagen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Evelina Delsing; [2020]
    Nyckelord :Handelsrätt; Marknadsföringsrätt; Influencer-marknadsföring; Influencer; Dold reklam; Sociala Medier; Sändarangivelse; Reklamidentifiering; Medverkansansvar; Law and Political Science;

    Sammanfattning : As social media is increasingly integrated into our everyday lives and with the rise of so-called influencers, consumers are getting used to a new type of marketing. This type of marketing is often referred to as "influencer marketing" which is a collective term used to describe companies using influencers' to market various products and services via the influencer's social media platforms. LÄS MER