Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. How the purchase decision-making process in mature versus growing ecommerce markets changed due to the forced e-commerce adoption caused by COVID-19 : a comparison between German and Greek consumers

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sondra Gross; [2023]
    Nyckelord :COVID-19; E-commerce; Online Shopping; Consumer Buying Behavior; Decision-making Process;

    Sammanfattning : The outbreak of the COVID-19 pandemic has brought about many changes in the way consumers operate. Strict lockdowns all over the world have forced consumers to adopt online shopping and reevaluate their entire perception of e-commerce and the role it plays in their lives. LÄS MER

  2. 2. Amazon i Sverige – vad väntar nu? : En uppsats om Amazons etablering i Sverige och hur den kan komma att påverka svensk e-handelsmarknad och dess aktörer.

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Louisa Tornberg; Nina Lovric; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöker vi hur Amazons etablering i Sverige kan komma att påverka den svenska e-handelsmarknaden och dess e-handelsaktörer. Utifrån tidigare litteratur, teorier och dagsempiri har vi identifierat fem konkurrenskraftiga faktorer – vilket är att lösa kundens sökkostnadsproblem bättre än andra, (överlägsen) teknologi, stordriftsfördelar, nätverkseffekter och strategiskt beteende - som bidrar till en aktörs konkurrenskraftiga ställning på e-handelsmarknaden. LÄS MER

  3. 3. A Missed Steak: A Study of the Value Added by Dynamic Best-before Labels

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ernest Björklund; Mattias Letellier; [2020]
    Nyckelord :Best-before dates; Best-before labels; Consumer perceptions; Dynamic best- before; Food waste; Innovation; Mature industries; Meat; Technology; Value chains; Business and Economics; Agriculture and Food Sciences;

    Sammanfattning : I mogna industrier prioriteras ofta verkningsgrad och processen snarare än själva produkten. Detta innebär att dessa industrier anpassar sig långsamt när de externa förhållandena skiftar. Exempel på sådan industri är Sveriges köttindustri. Denna präglas av stor klimatpåverkan, även stora mängder matsvinn. LÄS MER

  4. 4. A comparative study on differences in sustainable development of hotels in Sweden and China

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Zhixuan Zhao; [2020]
    Nyckelord :sustainable develoment; sustainable management; hotel management; Sweden; China;

    Sammanfattning : This study mainly compares and analyzes the sustainable development measures of hotels in China and Sweden. In this study, purposive sampling method is adopted to select hotels in China and Sweden, and the data of sample hotels are coded and classified and then compared and analyzed according to different categories. LÄS MER

  5. 5. Challenging The Binary Conversation Around Hair Care: A quantitative study on how gender-neutral marketing can be used for gender-specific brands in the hair care industry.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Viktoria Turujlija; Lia Ogbazion; [2020]
    Nyckelord :Gender-neutral marketing; Advertising; Hair care; Brand extensions; Gender stereotypes;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine the effects of gender-neutral brand extensions for masculine and feminine brands by using gender-neutral marketing. We also provide a definition of gender-neutral marketing and put gender-neutrality in a brand extension context. LÄS MER