Sökning: "meetings"

Visar resultat 26 - 30 av 3070 uppsatser innehållade ordet meetings.

  1. 26. Ta pulsen på verksamheten : En kvalitativ intervjustudie om införandet av dashboards som visuellt stöd vid dagliga pulsmöten

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Moa Haldorson; Ida Pettersson; Bodil Salminen; [2023]
    Nyckelord :Dashboard; pulsmetodologi; mötesstöd; Visual management; Performance management; implementation; Lean; ständiga förbättringar; Business intelligence;

    Sammanfattning : Meetings are an integral part of daily business practice and while the intentions of meetings are good, they rarely live up to their full potential. Businesses are realizing the benefits of utilizing their data to make more informed decisions. LÄS MER

  2. 27. Att navigera genom förändringens vindar : Kommunikationsstrategier i olika faser på en textilfabrik i Thailand

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Karbassi; Hanna Derring; Anastasia Elisabeth Nordin; [2023]
    Nyckelord :Organizational change management; communication communication strategies; Organisatorisk förändringsledning; kommunikation kommunikationsstrategier;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka vilka kommunikationsstrategier som chefer använder sig av för att kommunicera förändringar samt hur väl dessa kommunikationsstrategier fungerar. Tidigare forskning har visat att effektiv kommunikation är en avgörande faktor för att lyckas med organisatoriska förändringar. LÄS MER

  3. 28. Sustainability Content on Social Media Marketing with a B2B Perspective : A qualitative multiple case study on sustainability in social media marketing in the global manufacturing industry

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alexander Nordström Käll; Jonas Nyman; [2023]
    Nyckelord :B2B; Social media marketing; Sustainability; Relationship marketing; Trust-commitment;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate how sustainability can be used in social media marketing to create trust and commitment in B2B relationships with all stakeholders.  Method: Multiple case study with an abductive approach, data collection through nine semi-structured interviews and several sources of secondary data. LÄS MER

  4. 29. Att samtala kan vara svårt : Skolsköterskors erfarenheter av att kommunicera om barns vikt med vårdnadshavare

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Helena Johannesson; Jennie Magården; [2023]
    Nyckelord :Child; communication; guardians; school nurse; weight; Barn; kommunikation; skolsköterska; vikt; vårdnadshavare;

    Sammanfattning : Bakgrund: Skolsköterskor har en betydelsefull roll i det förebyggande och hälsofrämjande arbetet, där samtal med vårdnadshavare är en viktig del. I hälsosamtal med elever och i kommunikation med vårdnadshavare kan motiverande samtal underlätta och bidra till bättre hälsoresultat. LÄS MER

  5. 30. "Vill du bli drogfri, byt polare." : En kvalitativ studie om vikten av gemenskap och delaktighet för att bli och förbli drogfri efter behandling.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Alexandra Hansson; [2023]
    Nyckelord :Gemenskap; delaktighet; inflytande; medverkande;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate how the staff members in the organization and supported living housing VågaVa experienced their time after they had gone through their own treatment for substance abuse. The focus was finding out how they were affected by the sense of companionship, community and participation and if their personal experiences from this was that it helped them remain free from their substance using disease. LÄS MER