Sökning: "miljö f-3"

Visar resultat 11 - 15 av 29 uppsatser innehållade orden miljö f-3.

  1. 11. Sjunga för att lära : Hur lärare anser att sång, musik, rim och ramsor kan bidra till ett lärande i engelskämnet för årskurs F-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Camilla Tyllström; [2019]
    Nyckelord :Sång; musik; rim; ramsor; språkundervisning; engelska; årskurs F-3; lärarperspektiv.;

    Sammanfattning : Engelskämnet bör ses som centralt i skolan då det har en del i elevernas kommande yrkesliv i och med den globalisering som sker i vår värld. Forskning pekar på att musik och sång kan bidra till en mer stimulerande och avslappnad miljö i de yngre skolåren. LÄS MER

  2. 12. Solvallaskolan F-3

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Anna Lindgren; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det finns många anledningar till varför det anses bra att vistas ute i naturen, några exempel är bland annat den fria leken; att det är genom leken barn lär sig samt vågar misslyckas, och naturen har obegränsat med resurser för lek; kottar, stubbar, träd, blad och grenar att bygga saker med, hoppa och klättra på, och så vidare. Hälsan är ett ytterligare argument; att vara ute i naturen stärker immunförsvaret samt aktiverar kroppens alla muskler i och med varierande terräng. LÄS MER

  3. 13. Sjunga för att lära : Hur lärare anser att sång, musik, rim och ramsor kan bidra till ett lärande i engelskämnet för årskurs F-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Camilla Tyllström; [2018]
    Nyckelord :Sång; musik; rim; ramsor; språkundervisning; engelska; årskurs F-3; lärarperspektiv.;

    Sammanfattning : Engelskämnet bör ses som centralt i skolan då det har en del i elevernas kommande yrkesliv i och med den globalisering som sker i vår värld. Forskning pekar på att musik och sång kan bidra till en mer stimulerande och avslappnad miljö i de yngre skolåren. LÄS MER

  4. 14. Lågstadielärares syn på varierad matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Hanin Abdulamir Hussein; [2018]
    Nyckelord :Undervisningsmetoder; varierad matematikundervisning; matematikbok; lärares attityder;

    Sammanfattning : Denna undersökning, som genomförts bland F-3-lärare vilka är uttalat positiva till varierad undervisning i matematik, syftar till att förstå hur och på vilka grunder matematikundervisningen varieras. Studien bygger på en gruppintervju med fem utbildade lågstadielärare. LÄS MER

  5. 15. Svenskundervisning genom utomhuspedagogik : En kvalitativ studie om hur lärare i årskurs F-3 använder sig av utomhuspedagogik i sin svenskundervisning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Lovis Rosén; [2018]
    Nyckelord :Utomhuspedagogik; lärmiljö; kommunikation; Anders Szczepanski; sociokulturellt perspektiv; intervjuer; f-3;

    Sammanfattning : Denna empiriska studie syftar till att lyfta fram och undersöka utomhuspedagogik som undervisningsmetod inom svenskämnet i förskoleklass till årskurs 3. Centralt i studien har varit att ta reda på vilka delar av kursplanen för svenska i läroplanen som kan beröras genom svenskundervisning utomhus. LÄS MER