Sökning: "miljö f-3"

Visar resultat 16 - 20 av 29 uppsatser innehållade orden miljö f-3.

  1. 16. Hand i hand mot en hållbar framtid? : En kvalitativ studie om sju F-3 lärares förhållningssätt till hållbar utveckling

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Joanna Persson; Alice Lindbom; [2017]
    Nyckelord :sustainable development; value education; Hållbar utveckling; socialt klimat; värdegrund; miljö; grundskola F-3;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur sju F-3 lärare ser på undervisning för hållbar utveckling samt fördjupa kunskapen om hur de arbetar med hållbar utveckling. Vi har använt oss av semistrukturerade intervjuer där informanterna arbetar på olika skolor. LÄS MER

  2. 17. Den språkliga bakgrunden som grund för läsundervisning : Lärares tillvägagångssätt för flerspråkiga elevers läsinlärning

    M1-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Monia Näther; Emelie Hartmeyer; [2017]
    Nyckelord :Språklig bakgrund; Phonics; Whole Language; flerspråkiga elever; kartläggning;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har antalet nyanlända ökat i Sverige vilket innebär en större flerspråkighet i skolan. I vår tidigare kunskapsöversikt undersöktes de två teoretiska läsmodellerna, Phonics och Whole Language, utifrån ett flerspråkigt perspektiv. LÄS MER

  3. 18. Utomhusmatematikens möjligheter : En kvalitativ studie om hur lärare i F-3 arbetar med utomhusmatematik och uppfattar dess effekter för elevernas lärande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektronik, matematik och naturvetenskap

    Författare :Deborah Eckefjord; [2017]
    Nyckelord :Effekter; lärare; uppfattningar; utomhusmatematik; utomhuspedagogik.;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka vilka möjligheter matematikundervisning utomhus kan ge för elevernas utveckling och lärande. Syftet var även att undersöka hur utomhusmatematik kan användas som ett komplement till den traditionella inomhusundervisningen i ämnet matematik. LÄS MER

  4. 19. Skriftspråklig miljö i skolan : En kvalitativ observationsstudie om skriftspråklig miljö i klassrummet för elever i år 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Malin Holmlander; Maria Holmlander; [2016]
    Nyckelord :Skriftspråklig miljö; literacy; litteracitet; grundskolans tidiga år; år F-3;

    Sammanfattning : Syftet med observationsstudien är att belysa hur den skriftspråkliga miljön i klassrummet kan te sig för elever i grundskolans tidiga år. Skriftspråklig miljö avser den miljö som kan påverka och främja elevers utveckling av literacy, det vill säga deras förmåga att använda språket skriftligt och muntligt. LÄS MER

  5. 20. Utomhusundervisningens betydelse för elevers matematiska utveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Hanna Andersson; Nicole Sandström; [2016]
    Nyckelord :elever; fördelar; nackdelar; lek; lärare; matematik; motivation; utomhusundervisning; utveckling;

    Sammanfattning : AbstractI detta arbete behandlas sex lärares uppfattningar om utomhusundervisning i matematiki årskurserna F-3. Syftet med detta arbete är att synliggöra utomhusundervisningensbetydelse för elevers lärande och utveckling i matematikämnet. LÄS MER