Sökning: "motivation hotell personal"

Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden motivation hotell personal.

  1. 11. "Det är Lättare att Hantera en Stammis!" - En studie om frontpersonalens arbete, upplevelse och förutsättningar att hantera klagomål.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Joakim Melin; Firaz Srour; Johan Stjernström; [2010]
    Nyckelord :hrm; klagomålshantering; frontpersonal; handlingsfrihet; intern kommunikation. emotional labour; motivation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem: Efter att genomgående läst Service Management litteratur om klagomålshantering menar vi att litteraturen saknar diskussioner om interaktionen mellan frontpersonalen och gästen, det vill säga hur personalen ska bemöta gästens klagomål och missnöje på ett serviceinriktat sätt. Syfte: Studiens syfte är att ur ett HRM perspektiv undersöka hur frontpersonalen upplever klagomålshantering. LÄS MER

  2. 12. Revenue Management Nyckeln till framgång?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Charlotte Karlsson; Maria Lantz; [2007]
    Nyckelord :revenue management; intäkter; ledarskap; motivation; total revenue management; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Revenue Management Nyckeln till framgångsrik intäktsoptimering? Författare: Charlotte Karlsson & Maria Lantz Nivå: Examensarbete, Magisterprogrammet Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg Handledare: Mikael Bergmasth & Pavla Kruzela Problemformulering: Det har forskats mycket kring Revenue Management och ledarskap men kopplingen mellan dessa har utelämnats. Det är viktigt att ledaren kan skapa en förståelse för vad och varför de anställda utför sitt arbete. LÄS MER

  3. 13. Vikten av motivation på arbetsplatsen : en studie om belöningssystem i hotellbranschen

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Malin Brewitz; Emma Stèen; [2007]
    Nyckelord :motivation; motivational measures and strategies; reward systems and economical incentives; motivation; motivationsåtgärder; motivationsstrategier; belöningssystem; ekonomiska incitament; materiella- och mjuka värden;

    Sammanfattning : Background: Companies are beginning to see the world as their market; not only to seek global opportunities but also to oversee the global competition. Although most people connect globalization to export and import of goods, the globalization process also affect the businesses distinguished by service. LÄS MER

  4. 14. Relationer som konkurrensmedel : Studie om intern marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Christine Sandberg; Sindy Wu; [2007]
    Nyckelord :intern marknadsföring; internmarknadsföring; relationer; service profit chain; kommunikation; relationsmarknadsföring; hotell; fristående hotell;

    Sammanfattning : Hotellmarknaden är under utveckling, nya aktörer kommer in på marknaden, kedjor, fusioner och nya trender skapas. Utvecklingen sker som följd av tjänsters framväxt i samhället, vilket gör att förändringar blir ett absolut. LÄS MER

  5. 15. Kan arbetet motivera mera? - En studie av Hackman och Oldhams arbetskaraktärsmodell som analysverktyg i serviceföretag

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Christine Svensson; [2006]
    Nyckelord :arbetskaraktärsmodellen motivationsmodellen; job diagnostic survey; motivation; serviceföretag.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Serviceyrket innebär att personal arbetar i nära samverkan med kunden. Om personalen på företaget är omotiverad kan det leda till att kunden får en sämre service och att företaget blir lidande. För att inte detta ska ske är det viktigt att motivera sin personal. LÄS MER