Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Att motivera hotellpersonal - En kvalitativ studie kring styrformer och motivationsproblem och vad som händer när en pandemi slår till

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Petra Lundevaller; Madeleine Wigren; [2021-09-22]
    Nyckelord :Ekonomistyrning; motivation; styrsystem; resultatstyrning; handlingsstyrning; socialstyrning; krishantering; coronapandemin;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att motivera anställda genom kombinationer av styrformer är ett ständigt och föränderligt arbete. När dessutom coronapandemin drabbade världen förändrades även situationen för företag och arbetet med motivation genom styrsystem blev än mer komplext. LÄS MER

  2. 2. Arbete med retention i hotellbranschen - En kvalitativ studie om hur hotellbranschen kan arbeta med att behålla personal

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Helena Rydberg; Sara Fagrell; [2019-09-02]
    Nyckelord :retention; hotellbranschen; talent management; hotell;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate and describe how hotel companies in Sweden are working to retain their staff. The focus will be on analyzing how the hotels work with retention in practice and which retention strategies can be used in the industry. LÄS MER

  3. 3. Tjänstekvalitet : En kvalitativ studie om gästers upplevelser under en hotellvistelse

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Michaela Lindwe; Felicia Linander; [2018]
    Nyckelord :service quality; hotel; hotel chain; hotel experience; tjänstekvalitet; servicekvalitet; hotell; hotellkedjor; hotellupplevelse;

    Sammanfattning : På en allt mer global och konkurrensutsatt hotellmarknad försöker aktörer att skapa starka varumärken och vinna gästers lojalitet. Men vilka är drivkrafterna bakom valet av boende och vilka attribut avgör vad som ger en tillfredsställd hotellgäst? God tjänstekvalitet har kommit att bli en allt viktigare konkurrensfördel där tjänsteupplevelsen blir en avgörande faktor för kundnöjdheten. LÄS MER

  4. 4. Arbetsmotivation inom servicebranschen : en fallstudie om hur personal motiveras på ett hotell

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Thomas Lindén; Toussaint Ishimwe; [2017]
    Nyckelord :Inre och yttre motivation; monetära och icke-monetära belöningar; återkoppling; bonus; vidareutveckling;

    Sammanfattning : Hos serviceföretag har det visat sig att personalstyrkan är en av de främsta konkurrensfördelarna gentemot konkurrenter. Motiverad personal är av stor betydelse för att behålla kompetensen inom företaget och därmed kunna erbjuda kunderna det de efterfrågar; så bra service som möjligt. LÄS MER

  5. 5. Faktorer för lönsam ridskola : intervju med åtta ridskolechefer

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry

    Författare :Caroline Bore; Suzanna Lindström; [2015]
    Nyckelord :ekonomi; ridsport; ideell förening; economy; equestrian sport; nonprofit organization;

    Sammanfattning : Ridning är en av Sveriges största sporter med en halv miljon utövare (SvRF 2014). Cirka en tredjedel av landets invånare kommer enligt Jordbruksverket (2013a) på något sätt i kontakt med hästar. Svenska Ridsportförbundet (SvRF) är ansvarig organisation för sporten och verkar under Riksidrottsförbundet (Risshytt-Collman et al. 2012). LÄS MER