Sökning: "multimedia instruction"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden multimedia instruction.

  1. 1. En forskningsöversikt om digitala spel som läromedel i engelskämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Muna Ali Abokar; [2023]
    Nyckelord :English education; motivation; vocabulary; digital learning;

    Sammanfattning : The purpose of this research review is to explore the effectiveness of using digital games to enhance vocabulary development in the subject of English, as well as to investigate how digital games impact students' motivation and teachers' attitudes toward incorporating digital games in English language instruction. These questions were addressed through a literature review of scholarly articles from various databases. LÄS MER

  2. 2. HOLA, BIENVENIDOS… - ¡PUES VENGA, EMPEZAMOS! Análisis y evaluación de los métodos de enseñanza de español de dos canales educativos en YouTube

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Johanna Mohlin; [2022-08-12]
    Nyckelord :Edutuber; educational channel; digital learning; multimedia instruction; evaluation;

    Sammanfattning : A myriad of knowledge is transmitted through the Internet at all times. Learning a language at home from the computer with a native speaker is possible wherever you are in the world. LÄS MER

  3. 3. PowerPoint Use in The English Classroom : A study on teacher beliefs and their reported use of PowerPoint in Swedish secondary ESL education

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :David Jatta Kölin; Caroline Johansson; [2022]
    Nyckelord :Cognitive Load; Color-coding; Color; Dual Coding; Image text; PowerPoint; Multimedia Learning; Multimodality;

    Sammanfattning : PowerPoint is a popular presentation software that is often used in educational settings, however, there is a need for further instruction on how to use the software effectively to facilitate learning. Prior research on the use of PowerPoint in education has been inconclusive as it has been focused on the presence or lack of presence in the classroom, rather than its practical implementation. LÄS MER

  4. 4. Ehh, Lärande Eller E-Lärande : En intervjustudie om medarbetares upplevelser av e-lärande i arbetslivet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Sebastian Sund; [2021]
    Nyckelord :e-learning; multimedia; synchronous; asynchronous; e-lärande; multimedia; synkron; asynkron;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att bidra med ökad kunskap om e-lärande i arbetslivet. E-lärande har i föreliggande studie definierats i enlighet med Clark och Mayers (2016) som; ”instruktion levererad på en digital enhet och som är menad att främja lärandet [egen översättning]” (2016, s. 38). LÄS MER

  5. 5. Packet Ray Tracing with the ARM NEON Architecture

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Gustaf Waldemarson; [2014]
    Nyckelord :Packet Ray Tracing; ARM; NEON; SIMD; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The ray tracing algorithm has long been used to create near photorealistic images and even simple ray tracers can simulate effects such as shadows, reflections and refractions where other methods struggle. Today, the state-of-the-art CPU ray tracers are typically those that are able to efficiently leverage datalevel parallelism at the instruction level by using SIMD extensions to allow the processor to trace multiple rays simultaneously, rather than one at a time. LÄS MER