Sökning: "musik kvalitativ c"

Visar resultat 16 - 20 av 49 uppsatser innehållade orden musik kvalitativ c.

  1. 16. Musik i rörelse - En intervjustudie om hur svensk folkmusik- och dans kan berika rytmikmetoden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Elin Rippe; [2011]
    Nyckelord :Eurythmics; lead-follow-principle; improvisation; Jaques-Dalcroze method; mediated artefacts; ngoma; Swedish folk dance; Swedish folk music; föra-följa-principen; Jaques-Dalcroze-metoden; medierande artefakter; rytmik; rytmikmetoden; svensk folkdans; svensk folkmusik; Performing Arts;

    Sammanfattning : Title: Music in motion- An interview study on how Swedish folk music and dance can enrich the method of Eurythmics. In this essay I examine how Swedish folk music and dance can enrich the Eurythmics method. LÄS MER

  2. 17. Lärares tankar kring valet av innehåll i gehörs- och musiklära A – En kvalitativ studie av fyra lärare inom det musikestetiska programmet på gymnasiet

    C-uppsats,

    Författare :Anna Siwerz; [2011]
    Nyckelord :Gehörs- och musiklära; kursplan; musikteori; musik;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare som undervisar i kursen gehörs- ochmusiklära A på det musikestetiska programmet väljer sitt kursinnehåll. Syftet är också att undersöka lärarnasuppfattningar om vad eleverna kan ha för nytta av sina musikteorikunskaper samt vad lärarna anser har formatderas syn på vad som är relevant kunskap i ämnet. LÄS MER

  3. 18. Musik för livet – En kvalitativ studie förskollärares syn på musik i förskolan

    C-uppsats,

    Författare :Jenny Svensson; [2011]
    Nyckelord :musik; sång; förskola; förskollärare; förskollärar;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur förskollärare arbetar med musik och hur de ser på sitt arbetssätt. I studien ingår en kvalitativ undersökning där samtalsintervjuer med fyra utbildade förskollärare i Göteborg delger resultat om hur dessa arbetar med musik i förskolan och hur de använder det som ett pedagogiskt verktyg. LÄS MER

  4. 19. Musik är glädje -En kvalitativ undersökning av hur förskollärare arbetar med musik som medel för lärande

    C-uppsats,

    Författare :Lindha Norberg; Isabelle Paremyr; [2010]
    Nyckelord :Musik; lärande; fin- och grovmotorik;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Syftet är att belysa hur förskolepedagoger tänker kring och arbetar med att integrera musik isin verksamhet som medel för lärande. Detta med särskild hänsyn till barns språkutveckling,motorik och sociala samspel. LÄS MER

  5. 20. Musiklärares bedömningsgrunder - en studie av kurs Ensemble A inom ämnet musik på gymnasienivå.

    C-uppsats,

    Författare : [2010]
    Nyckelord :Musik; Summativ och formativ bedömning; Ensemblesp;

    Sammanfattning : Studien avser att undersöka vilka kunskaper och färdigheter musiklärare värdesätter och prio-riterar i kursen Ensemble A på gymnasiets estetiska program. Undersökningen är baserad påhur musiklärare säger sig bedöma elevers prestationer i kursen Mu1201 och relatera dessabedömningar till de nationella mål och kriterier som har fastställts för kursen. LÄS MER