Sökning: "opinionsledare"

Visar resultat 16 - 20 av 72 uppsatser innehållade ordet opinionsledare.

  1. 16. Diffusion av blockkedjeteknologi i den Svenska finansiella sektorn

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Carl Otto Tuneld; [2019]
    Nyckelord :Blockchain; DLT; Diffusion; Innovation; Finance; Blockkedjeteknologi; DLT; Diffusion; Innovation; Finans;

    Sammanfattning : Digitaliseringen påverkar alla delar av samhället och inte minst den finansiella sektorn. Enteknologi som förväntas ha stor påverkan på det finansiella systemet är blockkedjeteknologi.I denna undersökning kartläggs hur och i vilken utsträckning aktörer i den svenska finansiellasektorn arbetar med blockkedjeteknologi. LÄS MER

  2. 17. Reklam är ju något man är allmänt trött på : En kvalitativ studie om hur influencers följare resonerar kring sponsrade inlägg på Instagram

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Lisa Rydell; Emilia Isaxon; [2018]
    Nyckelord :Instagram; influencer marketing; influencer; sponsrade inlägg; följare.;

    Sammanfattning : Influencer marketing, marknadsföringsmetoden som många företag använder sig av i sociala medier och som under de senaste åren blivit en allt mer förekommande metod. Företag låter inflytelserika personer, så kallade influencers, sprida företagets budskap om en produkt eller ett varumärke i ett marknadsföringssyfte i deras sociala kanaler. LÄS MER

  3. 18. Vloggen som reklamfilm? : Hur reklam genom influencers förstärks i videobloggar

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Linda Honnér; Adam Pettersson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : På grund av reklamtrötthet i samhället har företag hittat nya sätt att marknadsföra sig, ett av dessa är influencer marketing som konstant ökar på sociala medier. Youtube är en av dessa plattformar där en Youtuber som influencer är en opinionsledare för produkter och företag. LÄS MER

  4. 19. INFLUENCER MARKETING-INLÄGGS PÅVERKAN PÅ FÖLJARES KÖPINTENTIONER

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Izabelle Wärja; Felicia Kyrk; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Till följd av skiftet inom marknadsföringsarenan, som har inneburit att företag rör sig från att kommunicera via traditionella marknadsföringskanaler till att lägga allt större fokus på marknadsföringen via sociala medier, har Influencer Marketingblivit allt mer populariserat. Denna typ av marknadsföring grundar sig i att företag samarbetar med nyckelpersoner, så kallade influensers, med hög status som sprider företagets produkter eller tjänster via sina kanaler som Instagramoch Facebook. LÄS MER

  5. 20. Vår tids opinionsledare : en kvantitativ studie om influencers på Instagram och dess påverkan

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Rebecca Rieem Schwartz; Simone Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Word of Mouth; Uses and gratification; Two-Step Flow of Communication; Instagram; Influencer; Opinion leader;

    Sammanfattning : Denna uppsats avser att undersöka publikens attityder gentemot svenska influencers på Instagram. Studien undersöker hur omfattande publiken påverkas av sponsrade samarbeten mellan influencers och företag på Instagram. LÄS MER