Sökning: "opt in"

Visar resultat 1 - 5 av 224 uppsatser innehållade orden opt in.

  1. 1. Konsumentbeteende : Varför väljer svenska konsumenter plagierade lyxvaror istället för äkta

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ozzy Babaeva; Simon Engström Ahlsson; [2024]
    Nyckelord :Counterfeit products; Plagiarized products; Luxury product; Luxury Goods; Plagiat produkter; Förfalskade produkter; Lyxvaror; Lyxvara produkter;

    Sammanfattning : Denna studie utforskar faktorer som påverkar Svenska konsumenters beslutsfattande vid konsumtion av plagiatprodukter. Förfalskade produkter är imitationer av populära märken som erbjuds till betydligt lägre priser än originalprodukterna. LÄS MER

  2. 2. The Great DeFi Dilemma: How stakeholders can navigate the uncertain waters of decentralised finance adoption: An explorative study

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Otto Tjäder; Luis Ulrich; [2023-07-20]
    Nyckelord :DeFi; blockchain technology; economic evolution; adoption; adaptation; innovation;

    Sammanfattning : This study explores the key challenges in the adoption process of Decentralised Finance (DeFi) technology and its implications for stakeholders, including bankers, users, developers, and regulators; tying in to a broader perspective of economic evolution. The data consist of over 20 semi-structured interviews with individuals among the different stakeholder groups, primarily in Sweden and the USA. LÄS MER

  3. 3. “The Effects of Sensory Marketing in Physical Second-Hand Stores” : A qualitative study of how applying sensory marketing in a physical second-hand store can influence consumers to choose more sustainable options while shopping for apparel.  

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Kajsa Carlsson; Carina Klingestam Lundqvist; [2023]
    Nyckelord :Second-hand; Sustainability; Sensory Marketing; Physical Stores; Purchase Decisions; Customer Experience; Fast Fashion;

    Sammanfattning : The emergence of online stores specializing in fast fashion apparel has presented a significant challenge to brick-and-mortar stores and has had detrimental consequences for the environment. Consequently, it is essential for physical stores to stay informed about emerging trends in physical store design. LÄS MER

  4. 4. En armé av läraravlastande tjänster! : Effekten av heltidsmentorer på studieresultat i årskurs 9

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Joy Hallin; [2023]
    Nyckelord :Full-time mentor; teacher relief position; study results; socio-economic background; analysis of variance; primary school; Heltidsmentor; läraravlastande tjänst; studieresultat; socioekonomisk bakgrund; variansanalys; grundskola;

    Sammanfattning : I takt med lärarbristen har det samtidigt väckts ett intresse för nya typer av läraravlastande yrkeskategorier i svenska grundskolan. Det finns en bred variation på benämningar och uppgifter för denna yrkesgrupp och Heltidsmentorer är en av de tjänster som ingår i denna nya yrkeskategori. LÄS MER

  5. 5. Product-Service Systems for Small and Medium-Sized Manufacturers: The Role of External Partnerships

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Pedro Scherma de Carvalho; [2023]
    Nyckelord :Product-Service System; Collaboration; Partnership; Barriers; Small and Medium-Sized Manufacturers;

    Sammanfattning : The current patterns of consumption are threatening the availability of natural resources. These natural resources, such as raw materials and biomass, are critical for different economic activities. ProductService System (PSS) has received attention as a solution to drive resource efficiency by extending the life cycle of products. LÄS MER