Sökning: "outdoor fashion industry"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden outdoor fashion industry.
1. On the Hunt for Outdoors’ Next (Circular) Top Model - Investigating Ex-ante Assessment Tools for Circular Business Models in the Outdoor Fashion Industry
Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : Different actors identified the circular economy (CE) as a solution to tackle global environmental challenges and foster sustainable growth. Transitioning to CE requires new circular business models (CBM), which create, capture, and deliver value, based on the principles of the CE. LÄS MER
2. The Revolution(Race) of influencer marketing : a qualitative study of influencer’s perspective of how to represent an outdoor clothing brand
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Background: The digitalization has challenged the retail fashion industry and forces them to continuously find new strategies to survive in today’s market. Nowadays, the marketing strategy works differently, and some marketing is built upon how a collaboration would look together with an influencer and how it should be communicated to the influencers followers. LÄS MER
3. 4:R, Reuse, Repair, Redesign, Recycle : En studie om hur svenska mode och outdoor företag förhåller sig till de fyra hållbarhets metoderna
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det finns två typer av affärsmodeller: den linjära och den cirkulära. Den linjära modellen är baserad på produktion-användning-avfall, medans den cirkulära modellen använder strategier för att undvika avfall. Textilindustrin är ansvarig för ett årligt avfall på 92 miljoner ton, den cirkulära modellen blir därav en viktig lösning. LÄS MER
4. Businesses’ Willingness to Sustainable Approach Using BMfS to Manage Sustainable Supply Chain Evidence of Development and Implementation of BMfS on Introduction of Organic Cotton Action Outdoor Products
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : With the rapid production of sportswear and its price advantage, consumption has also increased significantly, which has a rather negative impact on the environment, society, and the economy. Fashion retailers and their consumers are also well aware of this, and their demands for sustainable fashion have had a strong impact on the production of sportswear and consumer behaviour in recent years. LÄS MER
5. Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan. - En kvalitativ studie om hur CSR påverkar varumärkeskapital i outdoor fashion-branschen. LÄS MER