Sökning: "outdoor fashion industry"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden outdoor fashion industry.

  1. 1. On the Hunt for Outdoors’ Next (Circular) Top Model - Investigating Ex-ante Assessment Tools for Circular Business Models in the Outdoor Fashion Industry

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Sebastian Wehrkamp; [2022]
    Nyckelord :circular business models; ex-ante assessment; outdoor fashion industry; Business and Economics;

    Sammanfattning : Different actors identified the circular economy (CE) as a solution to tackle global environmental challenges and foster sustainable growth. Transitioning to CE requires new circular business models (CBM), which create, capture, and deliver value, based on the principles of the CE. LÄS MER

  2. 2. The Revolution(Race) of influencer marketing : a qualitative study of influencer’s perspective of how to represent an outdoor clothing brand

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Michelle Dam; [2022]
    Nyckelord :Influencer; Influencer Marketing; Social Media; Brand; Advertising;

    Sammanfattning : Background: The digitalization has challenged the retail fashion industry and forces them to continuously find new strategies to survive in today’s market. Nowadays, the marketing strategy works differently, and some marketing is built upon how a collaboration would look together with an influencer and how it should be communicated to the influencers followers. LÄS MER

  3. 3. 4:R, Reuse, Repair, Redesign, Recycle : En studie om hur svenska mode och outdoor företag förhåller sig till de fyra hållbarhets metoderna

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Marc Truong; Sebastian Lindholm; [2021]
    Nyckelord :Reuse; Repair; Redesign; Recycle Circular economy; Reuse; Repair; Redesign; Recycle cirkulär ekonomi;

    Sammanfattning : Det finns två typer av affärsmodeller: den linjära och den cirkulära. Den linjära modellen är baserad på produktion-användning-avfall, medans den cirkulära modellen använder strategier för att undvika avfall. Textilindustrin är ansvarig för ett årligt avfall på 92 miljoner ton, den cirkulära modellen blir därav en viktig lösning. LÄS MER

  4. 4. Businesses’ Willingness to Sustainable Approach Using BMfS to Manage Sustainable Supply Chain Evidence of Development and Implementation of BMfS on Introduction of Organic Cotton Action Outdoor Products

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Nina Kolovic; Ana Rita Chambel Pinheiro; [2020]
    Nyckelord :sustainability; fashion retail; supply chain management; a business model for sustainability; organic cotton; action outdoor products.; Business and Economics;

    Sammanfattning : With the rapid production of sportswear and its price advantage, consumption has also increased significantly, which has a rather negative impact on the environment, society, and the economy. Fashion retailers and their consumers are also well aware of this, and their demands for sustainable fashion have had a strong impact on the production of sportswear and consumer behaviour in recent years. LÄS MER

  5. 5. Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lova Sild Löhman; Martina Hörwing; Sofia Leine; [2019]
    Nyckelord :CSR; creating shared value; CSR-strategy; brand equity; the outdoor fashion industry; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan. - En kvalitativ studie om hur CSR påverkar varumärkeskapital i outdoor fashion-branschen. LÄS MER