Sökning: "outsourcing av produktutveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden outsourcing av produktutveckling.

  1. 1. Kund och leverantörsrelationers påverkan på outsourcing vid produktutveckling : En kvalitativ studie inom läkemedelsindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Björn Ratjen; Jonas Krook; [2020]
    Nyckelord :Outsourcing; product development; outsourcing relationships; pharmaceutical industry; Outsourcing; produktutveckling; outsourcingrelationer; läkemedelsindustrin;

    Sammanfattning : Titel: Kund och leverantörsrelationers påverkan på outsourcing vid produktutveckling Författare: Jonas Krook och Björn Ratjen Handledare: Akmal Hyder och Zahra Ahmadi Datum: 2020 – januari   Syfte: Syftet med studien är att få en ökad förståelse för hur relationen mellan kund och leverantör påverkar outsourcing av produktutveckling inom läkemedelsindustrin.   Metod: Eftersom vi valt ett syfte där vi vill få en ökad förståelse för relationen mellan kund och leverantör inom outsourcing av produktutveckling, har vi valt en kvalitativ forskningsansats för att på ett bättre vis tolka relationernas påverkan. LÄS MER

  2. 2. Fallstudie: Effekterna av integration med en underleverantör i produktutveckling

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Viggo Jonason; Jonah Ejheden; [2020]
    Nyckelord :Supplier integration; Early Supplier involvement; Product development; Contract manufacturer; Outsourcing; Black box; Gray box; ;

    Sammanfattning : För att möta kundernas strikta krav på korta ledtider och krav på lågkostnadsprodukter med hög kvalitet, har många organisationer kommit att bero allt mer på underleverantörer för att utveckla konkurrenskraftiga produkter. Omfattningen av leverantörsintegrering kan beskrivas med mängden ansvar en leverantör får i beställarens produktutveckling och hur samarbetet ser ut mellan parterna. LÄS MER

  3. 3. Agile product development for integrated suppliers : A qualitative case study on the challenges of developing internal product development practices for an integrated supplier

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Linus Lindgren; [2020]
    Nyckelord :Supplier Integration; Agile Development; Product Development; Automotive Industry; Hybrid Models; Scrum; Stage-Gate; Agile Leadership; Leverantörsintegration; Agil Utveckling; Produktutveckling; Fordonsindustrin; Hybridmodeller; Scrum; Stage-Gate; Agilt Ledarskap;

    Sammanfattning : Product development has become essential in today’s technology driven marketplace. Currently, pointbased models such as the stage-gate model are applied in practice of several incumbent firms in the automotive industry. LÄS MER

  4. 4. The decision behind outsourcing New Product Development : An exploratory case study in the context of technical products

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Ebba Öhlin; [2020]
    Nyckelord :Outsourcing; make-or-buy; decision-making; model; factors; NPD; Utkontraktering; köpa eller göra; beslutsfattande; modell; faktorer; NPU;

    Sammanfattning : In todays increased globalized business world and with a firms’ ongoing need for higher quality and lower costs, outsourcing is a popular strategy for companies to use. This thesis intends to study outsourcing in the context of new product development (NPD). The aim of this research is to contribute to the field of operations management. LÄS MER

  5. 5. Outsourcing Coordination of Supplier Involvement in Collaborative Product Development Projects - A Risk Analysis

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :CHRISTOPHER HOFMANN; [2018]
    Nyckelord :Risk Analysis; Outsourcing; Collaborative Product Development; Automotive Industry; Riskanalys; outsourcing; kollaborativ produktutveckling; bilindustri;

    Sammanfattning : The automotive industry is in the midst of historic change: changing consumer preferences, new technologies and tougher sustainability requirements. Car manufacturers are forced to transform their businesses fundamentally while striking a balance between current needs and future opportunities. LÄS MER