Sökning: "pedagogiska kvalitéer"
Visar resultat 6 - 10 av 19 uppsatser innehållade orden pedagogiska kvalitéer.
6. Solvallaskogens skola
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Pausutrymmen när tomten inte räcker till Det finns rekommendationer på 20 kvadratmeter utomhusyta per barn för en skola. Denna tomt, insprängd i en ännu inte byggd stadsdel i norra Stockholm, är precis som många andra platser där nya skolor ska uppföras idag relativt liten och ger inte utrymme att både uppfylla programkrav och storlek på skolgård. LÄS MER
7. Byggnadens inverkan på en förskolas verksamhet och identitet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : I denna studie har det studerats hur en förskoleverksamhet samverkar med den byggnad som den är verksam i. Genom att studera hur byggnaden påverkar och påverkas av verksamheten, samt hur byggnaden påverkar förskolans identitet, har syftet kunnat besvaras. LÄS MER
8. Studenters beskrivna erfarenheter av bemötandet på vfu : Är det skillnad på skola och skola?
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Den här uppsatsen har sin startpunkt i lärarstudenters verksamhetsförlagda utbildning (vfu). Sveriges lärarutbildning har omarbetats då det funnits brister i vfun när det gäller ämneskunskaper och när det gäller vfu-placering inom relevant verksamhetsområde för planerad examen. LÄS MER
9. Den framgångsrika personliga tränaren : En kvalitativ studie om klienters upplevelse av vilka egenskaper och faktorer som är viktiga för personliga tränare
Magister-uppsats, Umeå universitet/IdrottsmedicinSammanfattning : Bakgrund: Fitnessbranschen har under senare tid expanderat snabbt och PT erbjuds idag på de flesta anläggningar. Träning med PT har positiva effekter fysiskt men även på beteenden kopplat till träning. För ett positiv utfall av träningen krävs det en god interaktion mellan klient och coach. LÄS MER
10. Samundervisning - en form av inkludering : En studie av pedagogers erfarenheter från årskurs 6 till gymnasiet.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur ämneslärare och speciallärare i samundervisning, på grundskolan och i gymnasiet, fångar upp och stöttar elever som har behov av extra anpassningar. Extra anpassningar innebär att pedagogen gör de anpassningar som eleven behöver så långt det är möjligt inom klassens ram. LÄS MER