Sökning: "pedagogiska kvalitéer"
Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade orden pedagogiska kvalitéer.
11. ”Det man lär med glädje har man kvar längre i huvudet och kommer ihåg”. En studie om vilka pedagogiska kvalitéer som värdesätts hos Trysilguidenes medarbetare samt vikten av att ha förebilder för att utvecklas
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Säsongsbaserade organisationer inom skidturismen kräver ofta en kraftig utökning av personalstyrka under vinterhalvåret jämfört med resten av året. De säsongsanställda blir organisationens ansikte utåt och de behöver därför kunna möta kundernas behov och förväntningar. LÄS MER
12. Lek&Lär
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Hur kan en förskola aktualisera barns nyfikenhet och kunskapstörst? Där byggnaden även underlättar för pedagogerna i deras arbete. Där pedagogerna får utrymme till att planering och återhämtning medan de har god uppsyn över barnen. LÄS MER
13. I vått och torrt : ett gestaltningsförslag med naturen som meddesigner
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Världen idag förväntas möta stora förändringar i klimatet. Följdeffekterna är många och leder exempelvis till havsnivåhöjningar och intensivare regn. Ökade och varierande mängder vatten i urbana miljöer är en följdeffekt av detta vilket i vissa fall leder till översvämningar. LÄS MER
14. Hur många poäng måste jag ha för att få VG? : en samstämmighetsanalys av betygskriterier och skriftliga prov i organisk kemi, kemi b
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Pedagogiska institutionenSammanfattning : I skolan använder sig lärare av skriftliga prov som ett av underlagen vid betygssättning, men det finns dåliga och bra prov. Ett bra prov utvärderar det som avses. LÄS MER
15. Hur lär sig elever läsa och skriva? En intervjuundersökning med fem lärare om den tidiga skriftspråksundervisningen
C-uppsats,Sammanfattning : UndersökningsproblemUnder lärarutbildningen har vi läst om skriftspråksundervisning och kommit i kontakt med forskning, samt läs-och skrivinlärningsmetoder. I teorin finns tydliga avgränsningar som inte finns i praktiken. Därför har vi valt attundersöka hur skriftspråksundervisning praktiseras. LÄS MER