Sökning: "pedagogiska kvalitéer"
Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade orden pedagogiska kvalitéer.
16. Att vara eller icke vara - en undersökning om att arbeta med skönlitteratur i grundskolans tidigare år
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete är att undersöka förekomsten av skönlitteratur i undervisningen hos tre tillfrågade lärare. Med vårt arbete vill vi belysa deras inställning till skönlitteraturens pedagogiska kvalitéer samt synliggöra och diskutera den problematik som kan förekomma gällande arbete med skönlitteratur. LÄS MER
17. "Alla pratar om reception men vad menar dom?" - Lärarutbildares erfarenheter av arbete med estetisk kommunikation ur ett mottagarperspektiv med särskilda aspekter på reception av musik
Magister-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Title: "Everybody is talking about reception but what do they really mean?" - Teacher trainers' experience of work with aesthetic communication in perspective of a receiver with a special attention to the reception of music. The purpose of this thesis is to study the notion of reception among a group of teachers at the department of education at Malmö University. LÄS MER
18. Det "levda skrivandet" i konstutbildningar
Kandidat-uppsats, Estetisk-filosofiska fakultetenSammanfattning : Sammanfattning Detta är en fenomenografisk undersökning av konststuderandes upplevelse och uppfattning av skrivande som har koppling till den gestaltande processen. Nio studenter från flera olika högskolor har intervjuats. Både fri konst och tillämpad konst finns som inriktningar bland studenterna. LÄS MER
19. Storyline : ur en rollspelares synvinkel
Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : Den här uppsatsen är en undersökning av undervisningsmetoden storyline och den eventuella möjligheten att använda sig av rollspel i lärande och undervisning. Det jag frågar mig är • hur väl storyline står sig som läro- och undervisningsmetod • vilka eventuella pedagogiska och didaktiska kvalitéer som rollspel har och • om storyline och rollspel kan påverka jämställdheten i undervisning och skolan i en positiv riktning. LÄS MER