Sökning: "pengar inom fotboll"
Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden pengar inom fotboll.
11. The contest off the field
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Att kunna behålla de bästa spelarna kan vara skillnaden mellan en bra och dålig säsong. Det är därför viktigt att föreningar har en kunskap om hur man behåller sina spelare, och kunskapen inom detta är bristfällig då de är ett outforskat område. LÄS MER
12. Fotboll <3 Pengar = Sant : - Fotbollstränares tal om avlönade amatörspelare och hur det påverkar konstruktionen av laget
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Pengar får allt mer betydelse inom idrottsvärlden. Sponsorintäkter, publikintäkter samt merchandise ar viktiga inkomstkällor for föreningar. Pengarna används sedan till att bland annat betala sportchefer, tränare spelare, etc. LÄS MER
13. Men gör mål då! : En studie av aktieprisets reaktion vid fotbollsmatcher
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : I takt med att fotbollsklubbarna i Europa utvecklats och fått allt större ekonomier ökar även deras behov av kapital. Under den senaste femtonårsperioden har allt fler klubbar sökt sig till den publika aktiemarknaden för att skaffa kapital. Eftersom detta är en relativt ny företeelse finns det många outforskade delar att studera. LÄS MER
14. Spelarna : fotbollsklubbarnas största tillgång?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Humankapital och intellektuellt kapital har fått en allt större betydelse de senaste decennierna. Detta har lett till att det har blivit alltmer komplicerat att redovisa en rättvisande bild av företagens tillgångar. LÄS MER
15. Ekonomistyrning i Svenska fotbollsklubbar
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Swedish clubfootball of today involves more money than ever before. This development depends on the higher interest for football in Sweden which generates more revenues from audience and TV-contracts, which leads to more money from sponsors and an increasing market for selling souvenirs. LÄS MER