Sökning: "permission-marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet permission-marketing.
1. Permission Marketing : A Systematic Literature Review: Future Research Agenda and Policy Recommendations
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis was to conduct a systematic literature review in the domain of permission marketing to provide a comprehensive future research agenda and policy recommendations. Design/methodology/approach: This research paper worked with a systematic literature review as a method, where articles will be selected, screened, reviewed, and synthesized. LÄS MER
2. Ingen (e-mail) reklam tack!
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: No e-mail marketing, please! A qualitative study about e-mail marketing Seminar date: 4th of June 2019 Course: FEKH29 Business Administration: Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 credits Authors: Christoffer Andreasson, Johannes Ehn & Julia Rosberg Advisor: Burak Tunca Key words: Direct marketing, e-mail marketing, permission marketing, relationship marketing & one-to-one marketing. Purpose: The purpose of this study is to explore consumers opinions regarding direct marketing by e-mail and to understand what factors influence these opinions. LÄS MER
3. Ethical Issues in E-Permission Marketing : A study of how consumer behaviour is affected by unethical practices involving E-Permission Marketing
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : .... LÄS MER
4. Vad som engagerar användare på Facebook : Vad gillar du och varför? En undersökning om användarnas krav på innehåll samt vad företag kan förvänta sig av sin marknadsföring i sociala medier.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatikSammanfattning : Syftet med studien är att ge företag och organisationer kunskaper i hur de skapar relevant innehåll som intresserar deras kunder och hur de ska arbeta med sin marknadsföring på Facebook. Metoder som används är en kvalitativ studie bestående av enskilda intervjuer med experter inom området för marknadsföring i sociala medier. LÄS MER
5. Marknadsföring och reklam på Facebook : påtvingad marknadsföring vs tillståndsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I takt med att användandet av sociala nätverk ökar så sker även en ökning av marknadsföring och reklam på dessa plattformar. Det största sociala nätverket idag är Facebook som har cirka 1,5 miljarder användare. LÄS MER