Sökning: "permission-marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet permission-marketing.

  1. 1. Permission Marketing : A Systematic Literature Review: Future Research Agenda and Policy Recommendations

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hannah Schneider; Jetesa Dana; [2022]
    Nyckelord :Permission Marketing; Privacy Concerns; Ethical Marketing; Trust; Transparency; Control; Consent; Personal Data;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis was to conduct a systematic literature review in the domain of permission marketing to provide a comprehensive future research agenda and policy recommendations. Design/methodology/approach: This research paper worked with a systematic literature review as a method, where articles will be selected, screened, reviewed, and synthesized. LÄS MER

  2. 2. Ingen (e-mail) reklam tack!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johannes Ehn; Christoffer Andreasson; Julia Rosberg; [2019]
    Nyckelord :Direktmarknadsföring; e-mailmarknadsföring; permission marketing; relationsmarknadsföring one-to-one marknadsföring.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: No e-mail marketing, please! A qualitative study about e-mail marketing Seminar date: 4th of June 2019 Course: FEKH29 Business Administration: Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 credits Authors: Christoffer Andreasson, Johannes Ehn & Julia Rosberg Advisor: Burak Tunca Key words: Direct marketing, e-mail marketing, permission marketing, relationship marketing & one-to-one marketing. Purpose: The purpose of this study is to explore consumers opinions regarding direct marketing by e-mail and to understand what factors influence these opinions. LÄS MER

  3. 3. Ethical Issues in E-Permission Marketing : A study of how consumer behaviour is affected by unethical practices involving E-Permission Marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Sameer Karimi; Yasen Stoev; Olle Zander; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Vad som engagerar användare på Facebook : Vad gillar du och varför? En undersökning om användarnas krav på innehåll samt vad företag kan förvänta sig av sin marknadsföring i sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Linda Aronsson; [2017]
    Nyckelord :Social media marketing; Facebook for business; permission marketing; interruption marketing; social networking; two-way-communication; Marknadsföring i sociala medier; Facebook för företag; permission marketing; Interruption marketing; social networking; two-way-communication;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att ge företag och organisationer kunskaper i hur de skapar relevant innehåll som intresserar deras kunder och hur de ska arbeta med sin marknadsföring på Facebook.  Metoder som används är en kvalitativ studie bestående av enskilda intervjuer med experter inom området för marknadsföring i sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring och reklam på Facebook : påtvingad marknadsföring vs tillståndsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Foss; Johanna Mikkelä; [2015]
    Nyckelord :Facebook; social networks; marketing; advertising; impact; Facebook; sociala nätverk; marknadsföring; reklam; påverkan;

    Sammanfattning : I takt med att användandet av sociala nätverk ökar så sker även en ökning av marknadsföring och reklam på dessa plattformar. Det största sociala nätverket idag är Facebook som har cirka 1,5 miljarder användare. LÄS MER