Sökning: "Christoffer Andreasson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Christoffer Andreasson.

  1. 1. Ingen (e-mail) reklam tack!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johannes Ehn; Christoffer Andreasson; Julia Rosberg; [2019]
    Nyckelord :Direktmarknadsföring; e-mailmarknadsföring; permission marketing; relationsmarknadsföring one-to-one marknadsföring.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: No e-mail marketing, please! A qualitative study about e-mail marketing Seminar date: 4th of June 2019 Course: FEKH29 Business Administration: Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 credits Authors: Christoffer Andreasson, Johannes Ehn & Julia Rosberg Advisor: Burak Tunca Key words: Direct marketing, e-mail marketing, permission marketing, relationship marketing & one-to-one marketing. Purpose: The purpose of this study is to explore consumers opinions regarding direct marketing by e-mail and to understand what factors influence these opinions. LÄS MER

  2. 2. Generation of music through genetic algorithms

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Sean Pavlov; Christoffer Olsson; Christian Svensson; Viktor Anderling; Johannes Wikner; Olle Andreasson; [2014-09-22]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The focus of this bachelor thesis is to generate appealing music segments algorithmically. Since its creation, the art of music has constantly evolved, developing new genres and styles over time. Computers have long been recognized for their potential in discovering new music, but a computer has yet to produce a truly appealing piece of music. LÄS MER

  3. 3. Optimering av bemanning för att möta kundflöde och öka servicen – En jämförande fallstudie på Stadium Helsingborg

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Christoffer Andreasson; Daniel Borglund; Victor Johansson; [2009]
    Nyckelord :bemanning; kundflöde; service; gap-analys; servqual; butik; serviceföretagens tre goda cirklar; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problembeskrivning: I retailbranschen, som är en personalintensiv bransch, ställs det allt högre krav på servicen i butiken. Om företaget kan förmedla en upplevelse av hög kvalitet genom bra service skapas lojala och nöjda kunder. Dålig optimering av personal i butiken kan vara kostsamt och ge upphov till dålig service. LÄS MER

  4. 4. Catella Swedish open - mer än bara tennis och champange

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Christoffer Andreasson; Victor Johansson; Daniel Borglund; [2009]
    Nyckelord :båstad; upplevelse; nätverk; näringliv; kringaktiviteter; kommun; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER