Sökning: "personal mål strategier"

Visar resultat 6 - 10 av 45 uppsatser innehållade orden personal mål strategier.

  1. 6. Klimatsmarta transporter - En fallstudie av Norconsults tjänsteresor för geotekniska fältundersökningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Miljö- och energisystem

    Författare :Emily Huynh; [2022]
    Nyckelord :Transport; geoteknisk fältundersökning; klimatberäkningar; livscykelanalys; klimatpåverkan; transportmetod; geotechnical field survey; climate calculations; life cycle analysis; climate impact; transportation method; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Global authorities and businesses around the world have come up with a joint climate goal, including strategies to reduce greenhouse gas emissions in an effort to fight and reach the “1.5 degrees” goal in time. LÄS MER

  2. 7. Självledarskap i extrema miljöer : En kvalitativ undersökning av självledarskap i militära internationella insatser

    Magister-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Fanny Nell; [2022]
    Nyckelord :the Armed Forces; extreme environments; international missions; self-leadership; Extrema miljöer; Försvarsmakten; internationella insatser; självledarskap;

    Sammanfattning : I takt med en ökande individualism i samhället ställs nya krav på dagens organisationer, där medbestämmande och personlig utveckling önskas från medarbetare. Det kan dock innebära en paradox för militära organisationer när deras kärna så tydligt grundar sig i kollektivistiska värden och en anda av laget före jaget. LÄS MER

  3. 8. "Allt gott, Oatly" : – En retorisk analys av Oatlys kriskommunikation under tre politiskt orienterade kriser

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Elsa Prigorowsky; Lina Börjesson; [2021]
    Nyckelord :kriskommunikation; förtroendekris; PR; image; retorik; Oatly; Blackstone Growth; China Resources; Israel-Palestina-konikten;

    Sammanfattning : Vi har genomfört en retorisk analys av Oatlys externa kommunikation under tre politiskt orienterade kriser i syfte att undersöka hur de använder olika strategier och retoriska medel för att övertyga sin publik och upprätthålla sin image. Med förtroendekris, public relations, Image Repair Theory och retorik som teoretiskt ramverk har vi kunnat identifiera hur Oatlys kommunikation förhåller sig till olika normer och strategier inom dessa teorier. LÄS MER

  4. 9. Matsvinn i hem och konsumentkunskap : Lärares erfarenheter av och syn på matsvinn i ämnet

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Veronica Rehné; Karin Täppers; [2020]
    Nyckelord :Matsvinn: Hem- och konsumentvetenskap: Minska matsvinn: Undervisning: Lärare;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sverige har anslutit sig till Agenda 2030, vars mål är minskat matsvinn. Regeringen har gett i uppdrag till Livsmedelsverket, Naturvårdsverket och Jordbruksverket att finna strategier hur invånare i Sverige kan minska matsvinnet. LÄS MER

  5. 10. Från student till fastighetsmäklare : En kvalitativ studie med inblick i rekryteringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jonatan Hallqvist; Linus Ottosson Hahne; [2020]
    Nyckelord :Rekrytering; rekryteringsprocessen; varumärkesuppfattning; brand image; employer branding; kommunikationsstrategier; kommunikation.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Från student till fastighetsmäklare – En kvalitativ studie med inblick i rekryteringsprocessen    Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Jonatan Hallqvist och Linus Ottosson Hahne    Handledare: Agneta Sundström och Benny Berggren   Datum: Maj 2020   Problematisering och Syfte: Forskningen idag verkar begränsad gällande strategier och kommunikation från fastighetsmäklarföretag mot blivande fastighetsmäklare med syfte att rekrytera. Syftet med studien är därmed att öka förståelsen för hur säljande organisationer använder olika marknadsföringsstrategier med mål att rekrytera studenter samt att förklara deras arbete med varumärkesförmedling. LÄS MER