Sökning: "porter strategy case study"

Visar resultat 16 - 20 av 54 uppsatser innehållade orden porter strategy case study.

  1. 16. Strategier, prissättning och prismodeller : En jämförelse mellan två lokala gym

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Ansin; Patrik Nilsson; [2015]
    Nyckelord :Strategi; prissättning; prismodell; prismodell-equalizer; tjänst;

    Sammanfattning : Det finns få studier kring hur organisationer gör när de sätter sina priser på tjänster, därför är det aktuellt med en studie kring just detta. Samtidigt finns det alltjämt ett växande intresse och en ökad uppmärksamhet kring olika och nya hälsotrender med olika dieter och träningsformer, där allt fler väljer att bli medlemmar vid olika gymanläggningar. LÄS MER

  2. 17. Does reputation matter?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Wingstrand; Björn Hellqvist; [2015]
    Nyckelord :CBIRM; Corporate Brand Management; Strategy; Porter’s Diamond; Cargo port industry; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: Investigate how the corporate brand can play a strategic role within the cargo port industry through affecting the choice of cargo port from the customer’s perspective. Methodology: A qualitative method with an abductive approach has been used. The research design is based on semi-structured interviews. LÄS MER

  3. 18. Hybridstrategiers applicerbarhet inom modeindustrin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Brorström; William Von Heidenstam; Ottilia Svensson; [2015]
    Nyckelord :Generic strategies; Mixed strategies; Stuck in the middle; Profitability and Fashion industry; Business and Economics;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title: Mixed strategies applicability in the fashion industry Seminar date: 2015-01-16 Course: FEKH19, Degree Project Undergraduate level, Business Administration,Undergraduate level, 15 University Credits Points (UPC) or ECTS-cr) Authors: Fredrik Brorström, Ottilia Svensson, William von Heidenstam Advisor: Christine Blomquist Key words: Generic strategies, Mixed strategies, Stuck in the middle, Profitability and Fashion industry Purpose: Examine the profitability after a impact of an increased degree of differentiation on a low cost actor in the fashion industry. Methodology: The study is based on a qualitative method which has been through two case studies in fashion companies, Hennes & Maurits and Lindex. LÄS MER

  4. 19. Challenges in Marketing Strategy of Online Travel Booking Industry in China : -A case study of Ctrip.com and Qunar.com

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Dongdong Zhang; [2014]
    Nyckelord :online travel agents OTAs ; challenges; marketing strategy; Ctrip.com; Qunar.com;

    Sammanfattning : Information technology plays an important role in the hospitality and tourismindustry. The internet has reshaped the distribution channels and thus suppliers andconsumers can contact directly. It also changes consumers searching and bookingbehaviors. So information technology brings online travel agents some challenges inthe marketing strategy. LÄS MER

  5. 20. Förutsättningar för värdebaserad prissättning : En fallstudie av den svenska anläggningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Robin Sörensson; Albin Sköld; Jakob Sköld; [2014]
    Nyckelord :Pricing; value based pricing; value creation; value appropriation; Prissättning; värdebaserad prissättning; värdeskapande; värdeappriopriering;

    Sammanfattning : Titel: Förutsättningar för värdebaserad prissättning: en fallstudie av den svenska anläggningsbranschen. Datum för slutseminarium: 2014-06-03. Program: Marknadsföringsprogrammet. Författare: Robin Sörensson, Albin Sköld och Jakob Sköld. LÄS MER