Sökning: "porter strategy case study"

Visar resultat 6 - 10 av 54 uppsatser innehållade orden porter strategy case study.

  1. 6. Understanding the Management Control System Used by Hybrid Companies : A Case Study of IKEA and MIO.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Laury Chaussée; Marine Foray; [2018]
    Nyckelord :Hybrid companies; management control; Porter theory; pure strategy; tight control; furniture industry; IKEA; MIO;

    Sammanfattning : Due to the globalization, companies have to review their strategy permanently. In the same way, they need to choose the right management control system which will be in line with their strategy. Recent research has been made and it was highlighted that new strategies have been created to face up to the globalization and stay competitive. LÄS MER

  2. 7. Hur förklaras ett framgångsrikt lågprisflygbolags affärsstrategi av RBV och Porters femkraftsmodell? : en fallstudie av Ryanair

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Jacob Fitger; Oskar Jönsson; [2017]
    Nyckelord :affärsstrategi; Porters femkraftsmodell; flygmarknaden; Resource-based View; VRIO-analys; Ryanair;

    Sammanfattning : Den här studien har syftat till att undersöka och analysera skillnaderna i hur de två teorierna Resource-based view (RBV) och Porters femkraftsmodell förklarar en framgångsrik affärsstrategi, men även hur de olika faktorerna som identifieras i de olika teorierna kan relateras till varandra. Det irländska flygbolaget Ryanairs affärsstrategi kommer studeras och användas som stöd för studien. LÄS MER

  3. 8. A broader perspective on narrow scope competition

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Stina Jonsson; Ewelina Larsson; Ilhan Yosef; [2017]
    Nyckelord :Focus strategy; Company size; Competitive advantage; Growth; Competition; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Ett bredare perspektiv på ett snävare sätt att konkurrera - En komparativ studie mellan mindre och större företag med fokusstrategi Seminariedatum: 2017-06-02 Ämne/kurs: FEKH19, Företagsekonomi: Examensarbete på kandidatnivå i Strategic Management, 15 hp Författare: Stina Jonsson, Ewelina Larsson, Ilhan Safia Yosef Handledare: Devrim Göktepe-Hultén Fem nyckelord: Fokusstrategi, Företagsstorlek, Konkurrensfördelar, Tillväxt, Konkurrens. Syfte: Studien syftar till att få en bredare förståelse av mindre och större företag som har implementerat en fokusstrategi. LÄS MER

  4. 9. Walk the talk! B2B Positioning Strategies in the Management Consultant Industry

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Alenius; Cecilia Lidén; Angelika Johansson; [2016]
    Nyckelord :Positioning; Differentiation; B2B; Services; Management Consulting; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: Walk the Talk! B2B Positioning Strategies in the Management Consultant Industry Seminar date: 26th of May 2016 Course: FEKN90 Authors: Louise Alenius, Angelika Johansson and Cecilia Lidén Supervisor: Merle Jacob Keywords: Positioning, Differentiation, B2B, Services, Management Consulting Purpose: The aim of this paper is to identify the underlying factors that make up brand positioning strategies for B2B service companies. We also wish to provide a structured overview of how well suited current B2C strategies are to the more complex buying situation that characterizes the B2B field. LÄS MER

  5. 10. Rethinking Competitive Strategy in Mature Industries: An externally-focused in-depth study into how companies in mature industries can rethink their competitive strategies.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Auður Sigvaldadóttir; Alexandra Taylor; [2016]
    Nyckelord :Mature industry; strategic renewal; change; Porter; competitive strategy; reactive; proactive; industry life cycle; Business and Economics;

    Sammanfattning : Today’s rapidly changing environment amplifies the need for companies no matter the industry, to stay on top of their game and not lose market share to competing firms. This is particularly true of companies in mature industries, and therefore, is a worthy area of study and the focus of this thesis. LÄS MER