Sökning: "porters värdekedja"
Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade orden porters värdekedja.
11. Svinnet som försvann - en fallstudie av CSR på ICA Malmborgs Tuna
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med examensarbetet är att beskriva och analysera hur ICA Tuna i Lund aktivt arbetar med att reducera matsvinn genom projektet Resurskocken. Genom en fallstudie av Resurskocken vill vi visa hur denna livsmedelsbutik på ett konkret sätt realiserar företagsansvar, CSR, och förenar det med lönsamhet. LÄS MER
12. Affärssystem – En positiv förändring eller katastrof?! : En kvalitativ studie där SAP förenas med Porters värdekedja.
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : .... LÄS MER
13. Val av affärssystem för små och medelstora läkemedelsföretag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet är att beskriva och analysera hur och varför urval, upphandling och implementering av affärssystem i små och medelstora läkemedelsföretag ser ut som det gör. Vi vill diskutera en mall för små och medelstora läkemedelsföretag väljer affärssystem. Metod: Fallstudien har en kvalitativ ansats. LÄS MER
14. USB-akvarium – Vem fasen vill ha det? Konkurrensfördelar för strategisk positionering inom e-handel.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med den här studien är att, genom en komparativ fallstudie tillsammans med befintlig strategiteori, förklara vilka konkurrensfördelar som är viktiga för strategisk positionering för e-handelsbolag inom hemelektronikbranschen. Vi har valt att använda oss av en kvalitativ ansats vid insamlandet av empiriska data för den här uppsatsen. LÄS MER
15. Konkurrensfördelar - Genom inköpsstrategiska val
C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemformulering: I takt med ökad globalisering och en större press på att minska kostnader så blir företagens inköpsfunktion en allt mer viktig konkurrensfaktor. När inköp går från att vara en administrativ funktion till att få en alltmer strategisk roll så ökar betydelsen av att värdera hur denna funktion bidrar till företagets resultat och konkurrensförmåga. LÄS MER